یک عضو حزب مردمسالاری معتقد است که آرایش سیاسی کشور را اصولگرایان تعیین می‌کنند؛ چراکه ابزار و اهرم قدرت در اختیار آنهاست.
کد خبر: ۴۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 13 September 2017
به گزارش تابناک : داریوش قنبری در ارزیابی خود از وضعیت دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا گفت: جریان اصلاح‌طلبی پایگاه مردمی محکمی دارد و طبقه متوسط جدید که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند در زمره حامیان آنها هستند.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات از پیش از دوران مشروطه و در دوره‌ای دیگر بعد از جنگ تحمیلی و حدود یک قرن قدمت دارد و در این فرآیند شکل‌های مختلفی به خود گرفته که جریان نسبتاً قوی‌ای است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. البته در سال‌های مختلف مطالبات خاصی داشته و تحولاتی نیز به خود دیده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: جریان اصولگرا، جریان فعال دیگر در کشور است که قدرتمند محسوب می‌شود، اما نه به دلیل اینکه پایگاه اجتماعی دارد بلکه چون اهرم‌ها و ابزار قدرت در اختیار آن است و می‌بینیم که بعضا با مهندسی انتخابات توانسته برنده انتخابات باشد.

قنبری تصریح کرد: این ابزار شامل رسانه‌ها و اهرم‌های اقتصادی هستند و این اصولگرایان هستند که زمین بازی را آرایش می‌دهند و می‌گویند که رقیب اصلاح‌طلب چقدر می‌تواند در این زمین بازی کند و بازیگر باشد بنابراین نقش اصولگرایان تعیین‌کننده است به طوری که می‌توانند با رد صلاحیت‌ها از شکل‌گیری یک مجلس کاملا اصلاح‌طلب جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: در انتخابات اخیر نیز توانستند رای حدود 16 میلیونی برای خود جمع کنند هرچند حدود 10 میلیون آنها اصولگرا نبودند و به دنبال وعده‌هایی همچون افزایش یارانه رفتند. این جریان تا حدی از لحاظ اجتماعی ضعیف شده که نهایتاً آقای رئیسی دست به دامن فردی همچون تتلو شد. این‌گونه اقدامات قطعا نشان می‌دهد که اصولگرایان پایگاه اجتماعی و گفتمان قوی ندارند.

این عضو حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: مطرح شدن مباحثی همچون «نواصولگرایی» و صحبت از تغییر و تحول در این جریان نشان از بحران جدی درون آنهاست و آنها نشان دادند که این ضعف را با سایر اهرم‌های قدرت خود پوشش می‌دهند و قطعا در آینده نیز همین سبک و سیاق را دنبال می‌کنند.

قنبری همچنین گفت: با وجود اینکه دولت هم به نحوی در اختیار اصلاح‌طلبان است باز می‌بینیم که اهرم‌های قدرت آنچنان در دست آنهاست که به راحتی می‌توانند سرنوشت کشور را تعیین کنند بنابراین نمی‌توان گفت که اصولگراها به تاریخ پیوسته‌اند؛ چراکه بسیاری از ابزارهای قدرت هم‌اکنون در اختیار آنهاست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان در ارزیابی خود از آینده سیاسی کشور اظهار کرد: در آینده رقابت همچنان بین این دو جریان است هرچند برخی به دنبال تشکیل جریان سومی بوده و هستند و حتی جریان اعتدالی را جریان سومی می‌دانند اما این جریان پیوند محکمی با اصلاحات دارد و نمی‌توان آن را مستقل تلقی کرد.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار