مسول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی؛
مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی از افزایش تعداد مراکز دیالیز در سطح این استان خبرداد و گفت: با راه اندازی مرکز دیالیز مانه و سملقان، تعداد این مراکز به هفت مرکز می رسد.
کد خبر: ۴۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 18 June 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مهری فرشاد چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون پنج مركز دیالیز دولتی و یك مركز دیالیز خصوصی به بیماران دیالیزی این استان ارائه خدمت می دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز ایجاد بخش دیالیز در شهرستان مانه و سملقان، مركز دیالیز در این شهرستان در مردادماه سالجاری راه اندازی می شود.

فرشاد با اشاره به وجود ۲۲۷ بیمار دیالیزی در خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد این بیماران در استان در انتظار پیوند كلیه هستند.

این مسئول تصریح كرد: بیماران دیالیزی نیازمند پیوند كلیه از طریق انجمن حمایت از بیماران كلیوی به بیمارستان منتصریه مشهد معرفی و در لیست انتظار پیوند قرار می گیرند.

وی تعداد دستگاه های دیالیز استان را بدون احتساب دانشكده علوم پزشكی شهرستان اسفراین، ۴۵ دستگاه اعلام كرد.  

فرشاد در خصوص ارائه خدمات به این بیماران نیز گفت: كلیه خدمات داروهای تخصصی و درمانی در حین دیالیز به بیماران به صورت حذف فرایند، رایگان است.

وی افزود: یكی از مشكلات بیماران دیالیزی در استان پیوند كلیه است كه برای دریافت كلیه از فرد زنده باید هزینه بسیاری  پرداخت كنند و یا جهت دریافت كلیه از بیماران مرگ مغزی بایستی در لیست انتظار پیوند كلیه قرار بگیرند.

به گفته فرشاد كلیه دریافتی از بیماران مرگ مغزی به صورت رایگان است.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی افزود: دیابت، فشار خون، سنگ كلیه، انسداد مجاری ادراری و بیماری های عفونی در بروز نارسایی مزمن كلیه موثر است.

فرشاد گفت: فشار خون و دیابت بالا از مهمترین عواملی است که موجب آسیب رساندن جدی به كلیه و در نتیجه منجر به پیوند کلیه می شود.









منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار