اسامی افراد و شرکت‌های ایرانی که امشب به فهرست تحریم‌شدگان آمریکا اضافه شدند:

صادق احمدزادگان
احمد فتحی
حمید فیروزی
امید غفارنیا
سینا کیسار
نادر سعیدی
امین شکوهی
شرکت ITSec (امن پردازش خارزمی)
شرکت مهندسی سدید کاران صبا

این افراد با اتهام همکاری در زمینه اشاعه تسلیحاتی، حمایت از تروریسم و جرایم سایبری در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند .
دولت آمریکا همچنین سه فرد و ۶ شرکت خارجی، از جمله دو شرکت هواپیمایی اوکراینی را نیز به دلیل همکاری با ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

در همین حال؛ پایگاه اینترنتی ان بی سی اعلام کرد همزمان با برداشتن گام هایی برای حفظ توافق هسته ای دو هزار و پانزده و ادامه تعلیق تحریم ها علیه ایران، دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا  در نظر دارد روز پنجشنبه تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام کند. این حرکت دولت ترامپ در آستانه اولین حضور وی در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل صورت می گیرد که هفته آینده برگزار می شود. 

مقامات آمریکایی می گویند ترامپ تصمیم گیری نهایی درباره خارج شدن از برجام را به تاخیر می اندازد و در عین حال گزینه های مربوط به مذاکره عناصر اصلی این توافق را در دست بررسی دارد. ­

 

ترامپ: ایران روح توافق را نقض کرده و ما در قبال آن دست بسته نخواهیم بود
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام تمدید تعلیق تحریم‌های ایران که در برجام ذکر شده، گفت ایران روح توافق را نقض کرده است.

هیثر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد موضع این کشور در قبال توافق هسته ای اواسط اکتبر مشخص خواهد شد.

دولت دونالد ترامپ پس از آنکه تحریم‌های جدیدی علیه چند فرد و شرکت ایرانی اعلام کرد، تعلیق تحریم‌های مندرج در توافق هسته‌ای را به مدت چهار ماه (120 روز) دیگر تمدید کرده است.پیش از این وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود از تحریم دو شرکت و هفت فرد ایرانی خبر داده بود.