عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در مصاحبه اخیر خبرگزاری خانه ملت با اینجانب به اشتباه نام کشور تایلند ذکر شده است، گفت:سفری به تایلند نداشتیم و این مورد را تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۴۹۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 15 September 2017
سلمان خدادادی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به 2 کشور جنوب‌شرقی آسیا اظهار کرد: این سفر هفته گذشته با محوریت بررسی مسائلی مانند اشتغال، تولید و کارآفرینی به 2 کشور چین و ویتنام انجام شد.

نماینده ملکان در مجلس افزود: در مصاحبه اخیر خبرگزاری خانه ملت با اینجانب به اشتباه نام کشور تایلند ذکر شده است که این مورد را تکذیب می‌کنم.

وی تاکید کرد: براساس قوانین و آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی از طرف مجلس طبق وظایف محوله می‌توانند برای بررسی مسائل و مشکلات حیطه کاری خود به مسافرت‌های خارجی بروند.

نماینده مردم ملکان خاطرنشان کرد: بیکاری، اشتعال، تولید و ...از جمله معضلات اجتماعی هستند که ما با آنها مواجه هستیم و ما در این راستا برای استفاده از تجربیات کشورهای موفق‌، انتقال و بومی‌سازی این موارد اخیراً به 2 کشور چین و ویتنام مسافرت کردیم.

خدادادی گفت:باید بگویم این 2 کشور جزو موفق‌ترین کشورها در حوزه جنوب شرق آسیا هستند، در چین درصد بیکاری زیر ۳ درصد و در ویتنام حدود ۲/۵ درصد است، در کشور ویتنام مشکلی به نام طلاق وجود نداشته و تقریباً صفر است.

نماینده مردم ملکان اظهار کرد: در این سفر از کارخانه‌ای در ویتنام با یک‌هزار نفر شاغل بازدید کردیم که تمام تولیدات آن صرفاً برای صادرات، تولید می‌شد.

وی ادامه داد: چهار روز در چین و چهار روز در ویتنام مستقر بودیم، مسافرت صرفاً کاری بود و علاوه بر بازدید از کارخانه‌ها و تولیدی‌های موفق، نشستی هم با مدیران تولیدی‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی 2 کشور داشتیم.

خدادادی گفت: همچنین در زمینه نحوه واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انتقال تجربیات انجام گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: موارد احصاء شده در کمیسیون‌های مربوطه در حال پایش و بررسی است و با دستگاه‌های مختلف در این راستا جلساتی برگزار خواهد شد.

خدادادی در پایان با اشاره به روند انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت این پیشنهاد را به مجمع نمایندگان استان واگذار کرده و در این راستا نمایندگان به مصادیق وارد نشده‌اند و بیشتر روی ویژگی‌های یک استاندار خوب، بومی بودن و استفاده از نیروهای آذربایجانی تاکید کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :