مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال از رشد 215 درصدی میزان زکات جمع اوری شده دراین شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 18 June 2015

به گزارش ایرنا صفر فتح اله زاده در جلسه شورای زکات خلخال افزود: در سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون ریال زکات از زکات دهندگان روستایی این شهرستان جمع اوری شدکه در مقایسه با میزان زکات جمع اوری شده سال ماقبل آن 215 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در سال گذشته از بین 124 روستای این شهرستان اهالی 45 روستا اقدام به پرداخت زکات به کمیته امداد امام (ره ) خلخال کرده اند .

فتح اله زاده اظهار کرد: از مجموع زکات جمع اوری شده از مردم خلخال 83 میلیون ریال برای فقرا هزینه و مابقی جهت عمران روستایی و اجرای پروژه های عمرانی روستاهای زکات دهنده شهرستان صرف شده است.

در این جلسه حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال با تقدیر از تلاش دست اندرکاران شورای زکات این شهرستان در جهت افزایش قابل توجه میزان زکات جمع آوری شده خواستار ترویج فرهنگ پرداخت زکات و این فریضه الهی در بین اقشار مختلف جامعه شد.

رییس شورای زکات خلخال با بیان اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام به عنوان راهکاری مهم برای کاهش فقر در جامعه و تامین بخشی از معاش نیازمندان گفت: پرداخت زکات موجب افزایش و برکت مال، افزایش روزی حلال ، دوری بلا و رستگاری انسان می شود.

وی علت افزایش آسیب های اجتماعی و فساد مالی در جامعه امروزی را ناشی از بی توجهی مردم به امر پرداخت زکات دانست و افزود پرداخت زکات همواره موجب توزیع عادلانه ثروت در بین افراد مختلف جامعه شده و از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

خلخال در 105 کیلومتری اردبیل واقع است.

7119/1257

امام جمعه خلخال خواستار افزایش اعتبارات عمرانی روستاهای زکات دهنده درکمیته برنامه ریزی این شهرستان درجهت تشویق سایر روستاهای خلخال به پرداخت زکات مال شد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار