مدیرکل منابع طبیعی استان البرز از اجرای طرح همیار طبیعت در این استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ دانش‌آموز البرزی همیار طبیعت می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 23 September 2017
به گزارش تابناک : حامد فرضی پیش از ظهر شنبه در مراسم بازگشایی مدارس شهرستان فردیس که در مدرسه شهید احمدی روشن برگزار شد، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان سرمایه‌های کشور هستند اگر به‌خوبی هدایت شوند، افتخارات مهمی را برای کشور جمهوری اسلامی به دست می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی استان برای تبیین افکار عمومی و فرهنگ‌سازی شهروندان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی در دستور کار دارد، گفت: برای تحقق این مهم تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات مختلف ازجمله اداره آموزش‌وپرورش منعقدشده است.

فرضی با تأکید بر اینکه البرز با قرار گرفتن در مناطق خشک و نیمه‌خشک دستخوش ناملایماتی شده است، افزود: برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در این استان باید اقدامات جدی انجام دهیم در غیر این صورت شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بابیان اینکه البرز بعد از استان تهران پرتراکم‌ترین استان کشور است، گفت: مسئله مهاجرپذیری استان باید موردتوجه ویژه قرار گیرد زیرا بسیاری از ظرفیت‌ها درگیر این مسئله می‌شوند به‌طوری‌که در حوزه فضای سبز دچار مشکلاتی هستیم که اگر اقدامات لازم انجام نشود در سال‌های آینده دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

وی با اشاره به مسئله کم‌آبی که استان البرز نیز با آن درگیر است، گفت: اگر برای این مسئله راه‌حلی ارائه نشود در کمتر از ۱۰ سال آینده البرز دچار چالش خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اجرای طرحی به نام همیار طبیعت در سطح استان خبر داد و گفت: طی اجرای این طرح ۲۵۰ دانش‌آموز و ۲۰ معلم همیار طبیعت شده‌اند.






منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار