امام جمعه موقت اصفهان:
تابناک: امام جمعه موقت اصفهان گفت: پیام شهدای غواص حفظ عزت نظام است.
کد خبر: ۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 19 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در قرآن کریم و سوره شریفه بقره یک مجموعه 5 آیه‌ای پیرامون دستور روزه‌ گرفتن و روزه‌داری آمده است.

وی، مختصری پیرامون فضائل ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر روایات و احادیثی را بیان کرد و ادامه داد: روزه گرفتن و روزه‌داری فواید بی‌شماری دارد که افزایش قدرت اراده انسان در برابر خواهش‌های نفسانی و نه گفتن به انجام گناهان از آن جمله است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: کنترل شهوت، غضب و منقطع شدن از غیر خدا و گام برداشتن به سمت خدا از دیگر نتایج و دستاوردهای روزه‌داری است.

وی ضمن تأکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از سوی همه آحاد جامعه، افزود: بر همه مردم ایران فرض است که حرمت ماه مبارک رمضان را در تمام سطوح جامعه نگه دارند.

امام جمعه اصفهان پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی کشور از جمله بحث هسته‌ای، یادآور شد: در آستانه 10 تیرماه ضرب‌الأجل برای تدبیر برنامه اقدام مشترک میان ایران و 5+1 هستیم؛ بدین منظور ضرورت می‌دانم چندین نکته را در این بخش بیان کنم.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: نخستین نکته این است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان بر عدم اعتماد به دشمن تأکید شده است،‌ چنانچه ما دست از اسلام برداریم و یا آمریکا آدم بشود می‌توانیم به هم اعتماد کنیم که هر دوی این مسائل محال است.

وی اذعان کرد: براساس آیات قرآن مسلمانان باید مراقب باشند که دوستی دشمنان اسلام را نپذیرند، کینه آنان به اسلام بسیار زیاد است، هیچ سلطه فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی دشمنان بر مسلمانان از منظر اسلام پذیرفتنی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: نکته دوم در مذاکرات هسته‌ای حفظ وحدت میان خود و ممانعت از انشقاق است، نظر مقام معظم رهبری مقابله یکپارچه دولت و ملت در برابر دشمنان است،‌ حفظ اتحاد باید در مواضع و سخنان و حتی رفتار مسئولان مشهود باشد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: برای انسجام و حفظ اتحاد دو وظیفه برای ملت و 5 وظیفه برای دولت مطرح است. نخستین وظیفه ملت حمایت از تیم مذاکره‌کننده است، دومین وظیفه آن است که ملت باید پیگیر مسائل هسته‌ای باشد و آگاهانه آن را دنبال کند، انتقاد دلسوزانه و انتقاد از عملکرد و پرهیز از تخریب یک ضرورت در مسیر مسائل هسته‌ای از سوی ملت است.

آیت‌الله مهدوی در توضیح وظایف دولت، گفت: تیم مذاکره‌کننده به هیچ‌وجه نباید از خطوط قرمز نظام عقب‌نشینی کنند، وظیفه دوم حفظ عزت و شرف ایران اسلامی است که باید در طول روند مذاکرات بر هر امری ترجیح داده شود و نسبت به آن عقب‌نشینی نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وظیفه سوم دولت مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان است؛ مَثَل دشمنان ایران و اسلام مَثَل سگ است چنانچه در مقابل آن عقب‌نشینی کنیم او ما را دنبال می‌کند، شایسته بود تیم ایرانی زمانی که دشمن تخلف کرد و تحریم‌ها را افزایش داد، غنی‌سازی 20 درصد را ادامه می‌داد.

وی عنوان کرد: حفظ استقلال کشور با حفظ دانش هسته‌ای گره خورده است، وظیفه دیگر دولت حفظ این فناوری هسته‌ای است، تیم مذاکره‌کننده ایرانی اگر بخواهد تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند، باید روی حفظ فناوری هسته‌ای پافشاری کند.

آیت‌الله مهدوی اذعان کرد: پنجمین وظیفه دولت گره نزدن مشکلات کشور به تحریم‌ها است؛ این سخن نسنجیده‌ای است که همه مشکلات کشور را وابسته به تحریم‌ها بدانیم، در حالی که اغلب آنها نشأت گرفته از سوءتدبیر مسئولان است.

وی یادآور شد: زمانی که بیان می‌کنیم مشکلات کشور وابسته به تحریم‌ها است دشمن زیاده‌خواهی‌های خود را علیه نظام و ملت ایران بیشتر می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: ما از دولتی که خود را دولت تدبیر و امید می‌نامد انتظار داریم که دچار امیدهای کاذب نشود، امید بستن به خارج از کشور و به دشمن، یک امید کاذب است؛ امید ملت به دولت امید عدم امید بستن دولت به دشمن است.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: اگر قرار است سر میز مذاکره توافقی انجام شود که مشکلات کشور برطرف شود و در مقابل عزت نظام و مردم لکه‌دار شود ملت مقاوم ایران هرگز چنین اجازه‌ای را نخواهند داد و شعار «هیهات من‌الذله» را سر می‌دهند.

وی تبیین کرد: ملت ایران بارها در طول تاریخ ثابت کردند که نمی‌گذارند به عزت نظام خود ذره‌ای خدشه وارد شود و ذلت را هرگز نمی‌پذیرند. پیام شهیدان تازه تشییع شده از جمله 175 شهید غواص حفظ عزت نظام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار