مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری همدان از ارسال ۷ اثر از واحد نمایش همدان به جشنواره تولیدات مراکز استانیخبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 20 June 2015

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان گفت: ۷ نمایش حوزه هنری همدان در بخش‌های نمایش صحنه ای، میدانی، پژوهش و محصولات فرهنگی به چهارمین جشنواره ی تولیدات حوزه هنری ارسال شد.

به گزارش تسنیم؛ نیما بیگلریان اظهار داشت: چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، 7 تا 9 مهرماه 1394 به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و واحد نمایش حوزه هنری استان همدان نیز با 7 اثر در این جشنواره شرکت می‌شود.

وی اظهار داشت: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان در بخش تولیدات صحنه‌ای و میدانی چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی با سه اثر به نام‌های نمایش صحنه‌ای «نقالی قالی» به کارگردانی محمد قاسمی، نمایش صحنه‌ای «گلزخم» به کارگردانی فروزان حسینی و نمایش میدانی نقالی «کشته شدن سیاوش» توسط مهدی چایانی حضور دارند.

بیگلریان افزود: در بخش پژوهش نیز کتاب «مجلس نامه غم» شامل معرفی شهرستانهای استان همدان در شبیه خوانی، و همچنین چهار نسخه شهادت حضرت امیر (ع)، شهادت حضرت امام حسن(ع)، شهادت حضرت قاسم(ع)، و خروج مصیب؛ در کنار مقاله علمیِ «تعزیه در استان همدان» با موضوع درنگی بر سرچشمه های تعزیه را ارئه می‌کند.

وی گفت: در بخش محصولات فرهنگی نیز با دو آلبوم در جشنواره هستیم؛ آلبوم نمایش رادیویی «قافله سالار» به کارگردانی حسین صفی که در یک قسمت 67 دقیقه ای به تولید رسیده است، و آلبوم نقالی مهدی چایانی با موضوع کشته شدن سیاوش که نخستین اثر از مجموعه‌ی نقالی‌های نقالانِ برجسته استان است و به ارائه یک اثر از ایشان در کنار زندگینامه شان اختصاص دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار