با حضور مدیر کل بهزیستی استان و رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه؛
مرکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج با حضور مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد،معاونین،رییس بهزیستی شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شورای ادارای شهرستان در شهر دهدشت افتتاح شد.
کد خبر: ۴۹۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 26 September 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، سیدعلیرضا موسوی‌امجد، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، سوم مهرماه در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بهزیستی ۱۸۰ ریز فعالیت دارد که یکی از این‌ها سلامت افراد جامعه است و در همین راستا مرکز مشاوره ژنتیک در دهدشت افتتاح شد.
وی با توجه به اهمیت سلامت و پیشگری از معلولیت، گفت: بهزیستی تنها نهاد حمایتی نیست بلکه کارهای فراتر از جمله سلامت را در دستور کار خود قرار داده است.
موسوی ‌امجد ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و سازمان ثبت و اسناد جهت افتتاح این مرکز، خواستار اطلاع رسانی از رسانه‌ها و همه تریبون‌ به دستان در این راستا شد.
به نقل از ایسنا ، رییس بهزیستی شهرستان کهگیلویه ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌های ناشی از عوامل ارثی و ژنتیکی عنوان کرد و گفت : شروع این طرح در کهگیلویه نیمه دوم آذرماه سال گذشته بود و تاکنون بیش از ۱۳۳۰ مورد پذیرش داشته‌ایم.جهانگیر افشانده عنوان کرد: به علت نبود مرکز مشاوره در دهدشت موارد یاد شده را به یاسوج و شیراز معرفی می‌کردیم.
افشانده مجری این طرح را سازمان بهزیستی با انعقاد تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان ثبت و اسناد عنوان و تصریح کرد: همه مزدوجین(در آستانه ازدواج) ملزم به مراجعه به بهزیستی جهت انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج توسط کارشناس ژنتیک هستند.
وی خاطرنشان کرد: پس از انجام مشاوره ژنتیک در صورت تشخیص وجود ناقل بیماری یا معلولیت ارثی و ژنتیکی، افراد به مرکز مشاوره ژنتیک پزشکی ارجاع داده می‌شوند.
رییس بهزیستی کهگیلویه یادآور شد: موارد خاصی مثل وجود چند معلولیتی در خانواده و یا نیازمند آزمایشات دقیق‌تر با امکانات پیشرفته‌تر به مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور ارجاع داده خواهند شد.
افشانده بیان کرد: به غیر از موارد ازدواجی، تمامی افرادی که طبق تشخیص متخصصین نیاز به مشاوره و آزمایشات ژنتیک پیشرفته دارند به مرکز جامع ژنتیک جنوب کشور ارجاع می‌شوند.
وی افراد ارجاع داده به یاسوج و جنوب کشور را به ترتیب ۱۸۰ و ۹۴ مورد برشمرد و ابراز کرد: هزینه‌های افراد یاد شده و کسانی که مشکل ژنتیکی دارند به عهده بهزیستی است./ایکنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار