مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری ششمین سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 26 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، با تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امسال ششمین سالی است که این سوگواره در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش و عملکرد وقف در جامعه افزود: امروز اصحاب رسانه در راستای ترویج سنت حسنه وقف خودجوش عمل کرده که این مهم ستودنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تلاش این اداره‌کل در راستای احیای سنت وقف و ترویج آن در جامعه بوده که با برنامه‌های متنوع سعی در گسترش وقف دارد.

عادل یادآور شد: در حوزه فرهنگی اقدامات شایسته‌ای در راستای سوگواره بصیرت عاشورایی انجام شده است. در ابتدای سال آرامش بهاری، ویژه برنامه‌ای در ماه رمضان، در تابستان نشاط معنوی و شرکت دانش آموزان و نوجوانان برگزار شد و یکی از برنامه‌های شاخص استان برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بود.

وی ادامه داد: در این دوره یک هزار و 200 نفر شرکت کردند که نفرات برتر در رشته‌های حفظ، قرائت و غیره به مرحله استانی و کشوری راه یافتند و 160 نفر برگزیده شهرستانی و 22 نفر به مسابقات کشوری به آذربایجان غربی اعزام شدند که در تمام رشته‌ها خوش درخشیدند.

عادل تصریح کرد: وقف در اذهان مردم با نام امام حسین و کربلا گره خورده است و دلیل آن عمده موقوفاتی است که وجود دارد و در راه امام حسین وقف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: در استان 956 موقوفه منفعتی وجود دارد که دارای درآمد است و یا باید دارای درآمد باشد و یک هزار و 273 موقوفه انتفاعی، 106 موقوفه غیرمتصرفی و 16 هزار و 578 رقبه وجود دارد.

عادل گفت: به چند دلیل درآمد موقوفات نسبت به سرمایه و شاخص باید بهره‌وری داشته باشد و درآمد موقوفات باید با شاخص‌های بهره‌وری تطابق داشته باشد که امروز این تطابق وجود ندارد و عمده دلیل آن از بُعد فرهنگی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌ لازم صورت گیرد.

این مسؤول با اشاره به درآمد موقوفات سیدالشهدا در استان قزوین یادآور شد: 110 میلیون تومان درآمد موقوفات سیدالشهدا در استان است که باید با کمک خیران و مسؤولان و مردم افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: یکی از اقدامات اوقاف احیا و بازسازی موقوفات است که در سال گذشته در خیابان مولوی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

عادل با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه تشریح کرد: در 110 بقاع متبرکه استان قزوین این سوگواره اجرا می‌شود که ظرفیت هرکدام از بقاع متفاوت‌تر است و در امامزاده حسین(ع) ویژه برنامه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم برنامه شاخص شیرخوارگان حسینی در 16 بقعه متبرکه در استان قزوین اجرا شد که در امامزاده حسین(ع) از طریق سیمای مرکز قزوین و رادیو به صورت زنده پخش و همچنین در دومین روز از محرم‌الحرام برنامه لبیک در 6 بقعه متبرکه برگزار شد؛ این مراسم در امامزاده حسین(ع) به صورت ویژه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: برنامه ردپای سه ساله(یاس‌های سه ساله) در سومین روز از ماه محرم به مناسبت بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) در امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد.

عادل عنوان کرد: کارگاه خیاطی در امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برپا شد که 25 چرخکار به صورت داوطلبانه در روز، به مدت 9 ساعت مشغول به دوخت لباس متبرک به حضرت علی‌اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) شدند که هفت هزار دست لباس برای شیرخوارگان و 500 چادر برای دختران دوخته و در همایش ردپای سه ساله توزیع شد.

این مسؤول از برگزاری ویژه برنامه احلی من‌العسل در پنج امامزاده استان قزوین خبر داد و گفت: این ویژه برنامه با مشارکت آموزش و پرورش استان و با حضور دو هزار نفر از دانش‌آموزان طی روز چهارشنبه پنجم مهر ماه سال جاری، ساعت 9 صبح در امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار