فارس از قهرمانی مهدی رضازاده تنیسور آبیکی در مسابقات مختلف کشوری و آسیایی و مشکلات مالی وی برای اعزام به مسابقات آزاد جهانی تایلند گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 27 September 2017

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهدی رضازاده متولد سال 58 شهرستان میاندوآب استان آذربایجان‌غربی است که د در سن سه سالگی به بیماری پولیو(فلج اطفال) مبتلا شده و یکی از پاهایش دچار مشکل می‌شود.

وی 15 سال است که ساکن شهر آبیک بوده و حدود 20 سال هم به ورزش حرفه‌ای تنیس روی میز می‌پردازد و بیش از 30 مدال رنگارنگ مسابقات کشوری را از آن خود کرده است.

تنیسور قهرمان آبیکی در شهریور ماه امسال در مسابقات آسیا مدال برنز تیمی را کسب کرده است.

* از سال 77 عضو تیم ملی جانبازان و معلولان هستم

مهدی رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: اول دبیرستان بودم که به صورت تفریحی تنیس روی میز کار می‌کردم که با یکی از مربیان معروف این رشته به نام آقای قراجداغی که چند سال از قهرمانان ایران بودند، آشنا شدم.

وی افزود: سال 74 به باشگاه رفتم و سال 77 در نخستین مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و مدال نقره گرفتم.

این ورزشکار ادامه داد: از سال 77 عضو تیم‌ ملی جانبازان و معلولان تنیس روی میز هستم و در پنج مرحله در اردوهای تیم ملی شرکت کرده‌ام.

رضازاده اضافه کرد: در سال 77 در حالی که بین پنج تا 6 ماه را در اردوی تیم ملی حضور داشتیم اما به دلیل شرکت تیم اسرائیل، به مسابقات جهانی فرانسه اعزام نشدیم.

 وی خاطرنشان کرد: 12 سال است مسابقات لیگ تنیس روی میز کشوری برگزار می‌شود و هر سال هم در این مسابقات شرکت و مدال‌های طلا و نقره را کسب کرده‌ام.

این تنیسور آبیکی با اشاره به برگزاری مسابقات آزاد جهانی در تایلند در مهر ماه سال جاری تصریح کرد: شرکت در این مسابقات حدود 90 میلیون ریال هزینه دارد که ورودی آن، بیش از 40 میلیون ریال و هزینه بلیط آن 35 میلیون ریال است.

رضازاده افزود: شرکت در مسابقات آزاد جهانی تایلند جهت کسب سهمیه در مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو است که مسابقات پاراآسیایی جاکارتا هم سال 2018 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی آسیا با باخت در مقابل تیم چین، مدال برنز را دست کسب کردیم.

این قهرمان ملی اضافه کرد: چینی‌ها در کلاس تیم ملی ایران بالاتر از کشور ایران نبودند و شکست آن‌ها دست نیافتی نیست؛ اگر در مسابقات بین‌المللی متعدد شرکت کنیم، می‌توانیم چینی‌ها را شکست دهیم که در مسابقات آسیا تجربه تیم ایران کم بود.

رضازاده خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های شرکت در مسابقات آزاد جهانی تایلند شخصی بوده که نامه‌هایی برای مساعدت به شورای شهر، بهزیستی، اداره ورزش و جوانان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

وی بیان کرد: موضوع مساعدت مسؤولان در جلسه شورای ورزش شهرستان آبیک برای شرکت بنده در مسابقات آزاد جهانی مطرح شده که درخواست تأمین بخشی از هزینه‌ها را داشته‌ام.

این ملی‌پوش تنیس روی میز افزود: ریالی از هزینه‌های مسابقات آزاد جهانی تایلند در جیب من نمی‌رود و اگر در زمینه مالی برای مسؤولان موضوعی مطرح باشد، می‌توانند به حساب فدراسیون جانبازان و معلولان کمک‌های خود را واریز کنند.

رضازاده ادامه داد: شرکت در مسابقات آزاد جهانی تایلند 40 امتیاز دارد که اگر مدال کسب کنیم امتیاز بالاتر کسب می‌کنیم و اگر هم موفق به کسب مدال نشویم، برای شرکت‌کننده امتیاز دارد.

وی اضافه کرد: اگر در رنکینگ رده‌بندی جهانی، امتیاز ورزشکاری بالاتر باشد، راحت‌تر و مستقیم به کمیته پارالمپیک نامه زده شده و برای شرکت در مسابقات پارالمپیک معرفی می‌شود.‌

این ورزشکار آبیکی خاطرنشان کرد: تا هفتم مهر ماه سال جاری باید وضعیت ویزا مشخص شود تا بتوانم در مسابقات آزاد جهانی تایلند شرکت کنم که البته از 10 مهر ماه باید در اردوی تیم ملی شرکت کرده و برای مسابقات آمادگی لازم را داشته باشم.

* أخذ مدرک مربیگری بین‌المللی

رضازاده اذعان کرد: برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا 14 ماه هر روز از ساعت 11 تا 17 تمرین کرده و توپ می‌زدم و برای تمرینات به قزوین، نظرآباد و تهران هم حضور می‌یافتم.

وی افزود: کسب مدال توسط ورزشکاران به آسانی به دست نمی‌آید بلکه با تحمل مشقت‌ها و سختی‌های بسیاری موفق به کسب مدال و قهرمانی می‌شوند که حمایت مسؤولان امری ضروری است.

این ورزشکار ادامه داد: از سال 2010 در کلاس‌های بین‌المللی مربیگری شرکت کرده و قبول شده‌ام؛ این در حالی است که در دوره‌های مربیگری سطح یک بین‌المللی مربیگری شرکت کرده و موفق به أخذ مدرک مربیگری شده‌ام.

رضازاده اضافه کرد: 14 سال مغازه داشتم و دو سال است از کار افتاده شده‌ام و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستم که در زمینه حمایت‌های بیمه‌ای از مسؤولان اداره بهزیستی شهرستان آبیک قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان پرداخت بیمه، در اثر دیسک کمر عمل جراحی کرده و از کار افتاده و بازنشسته تأمین اجتماعی شدم.

این تنیسور آبیکی اذعان کرد: اگر به سال 75 یا 76 بر می‌گشتم و اطلاعات و آگاهی امروز را در رشته‌های ورزشی داشتم، به سراغ رشته دو و میدانی، وزنه‌برداری یا پرتاب دیسک می‌رفتم چراکه زحمت در رشته تنیس 10 برابر مابقی رشته‌های ورزشی بوده و در انتخابی‌ها هم شرکت در مسابقات تنیس دشوار است.

رضازاده افزود: عشق و علاقه مرا در رشته تنیس ماندگار کرده است و امیدوارم مسؤولان با حمایت بیش از پیش خود، مرا در ترقی پله‌های موفقیت یاری رسانند.

* هزینه شرکت در مسابقات آزاد، شخصی است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: هزینه شرکت در مسابقات آزاد رشته‌های مختلف بر عهده ورزشکار است و فدراسیون پرداخت هزینه‌ها را تقبل نمی‌کند.

علیرضا رمضانی افزود: رضازاده ورزشکار مقام‌آور تنیس روی میز طی دعوت در جلسه شورای ورزش شهرستان آبیک، موضوع شرکت در مسابقات تایلند را مطرح کرده که برای مساعدت قول‌هایی از سوی مسؤولان داده شده است.

وی ادامه داد: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک در جلسه شورای ورزش قول پیگیری موضوع مذکور را از وزارت‌خانه داده چراکه رضازاده بازنشسته تأمین اجتماعی است.

این مسؤول ورزشی اضافه کرد: تمام رشته‌های زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولان است و برای شرکت ورزشکاران در مسابقات آزاد، اعتباری اختصاص داده نمی‌شود؛ این درحالی است که برای مسابقات رسمی ورزشکاران مستقیم از وزارت ورزش و جوانان به مسابقات اعزام می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و رئیس جوانان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در طول سال، حداقل 40 نفر از ورزشکاران این شهرستان در مسابقات آزاد رشته‌های مختلف در کشورهای مختلف شرکت می‌کنند که اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک اعتباری برای اختصاص این مهم و پرداخت آن به ورزشکاران ندارد.

رمضانی بیان کرد: برای مساعدت به رضازاده قهرمان تنیس روی میز شهرستان آبیک برخی مسؤولان شهری قول پیگیری داده‌اند که امیدواریم تحقق یابد.

* تلاش شورای شهر آبیک برای مساعدت به ورزشکار ملی

عضو کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: درخواست رضازاده برای مساعدت به شورای شهر آبیک رسیده و شورای شهر هم به شهرداری آبیک ارسال کرده تا لایحه کند.

فرانک فیض‌اللهی افزود: شهرداری آبیک طی لایحه‌ای، درخواست ورزشکار نامبرده را مجدد به شورای شهر ارسال کرده تا میزان کمک تصویب شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر در حال حاضر منتظر لایحه شهرداری آبیک است، ادامه داد: شورای شهر آبیک برای کمک به ورزشکار ملی نهایت تلاش خود را به کار می‌برد تا بتواند بخشی از مساعدت لازم را به وی داشته باشد.

این عضو شورای شهر آبیک اضافه کرد: به منظور پیشبرد در برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و ورزشی و سایر امور رفاهی از همکاری مردم و نظارت بر امور شورای اسلامی قوانینی تنظیم شده است.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: شورا هم باید در زمان تصویب شده میزان تخصیص را برای امور فرهنگی و ورزشی لحاظ کند.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت این دوره از شورای شهر، اعضای شورا اهمیت بسیاری برای مسائل فرهنگی و ورزشی قائل هستند و قطع به یقین در بودجه‌بندی سال آتی به ویژه در مباحث ورزشی و فرهنگی بودجه لازم و اختصاص داده می‌شود.

این عضو شورای شهر آبیک افزود: بودجه سال 96 سابقه توسط شورای دوره قبل تصویب شده و این دوره شورا صرفاً می‌تواند در اصلاح برخی از بندهای بودجه تخصیصی بدون افزایش میزان اعتبار اختصاص یافته اقدام کند.

فیض‌اللهی ادامه داد: به نظر می‌رسد اصلاح بودجه سال 96 باید به فوریت در دستور کار شورای شهر آبیک قرار گیرد تا بتوان تصمیم‌های بهتری در حوزه‌های مختلف شهری گرفته شود.

* مساعدت بهزیستی قزوین به ورزشکار آبیکی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طی رایزنی‌های صورت گرفته با اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از سوی معاون توانبخشی این اداره‌کل قول مساعد به رضازاده داده شده است.

یوسف کازانی افزود: مقرر شده از سوی معاونت توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین 20 میلیون ریال به رضازاده ورزشکار آبیکی مساعدت شود.

وی ادامه داد: رضازاده از ورزشکاران با اخلاقی است که مشارکت اجتماعی فعالی دارد و بسیاری از موفقیت‌های ایشان ناشی از رابطه اجتماعی وی است.

* مساعدت به رضازاده در حال پیگیری است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: درخواست رضازاده تنیسور آبیکی مبنی بر مساعدت برای اعزام به مسابقات آزاد جهانی تایلند به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مطرح شده تا به وزارتخانه ارسال شود.

حسین بابایی افزود: پیگیر امور مربوط به درخواست این ورزشکار آبیکی هستم اما نیاز است که موضوع را از تأمین اجتماعی استان قزوین و نمایندگان مجلس هم پیگیری کند تا به نتیجه مطلوب‌تری دست یابد.

به گزارش فارس، پس از بازگشت رضازاده تنیسور آبیکی از مسابقات آسیا و کسب مدال تیمی برنز به شهر آبیک، از سوی مردم و مسؤولان ادارات مختلف شهرستان آبیک مورد استقبال قرار گرفت که می‌طلبد حمایت‌های مادی و همچنین معنوی مسؤولان هم از این ورزشکار قهرمان صورت گیرد تا بتواند با فراغ بال و طیب‌خاطر بهتری در مسابقات پیش رو یعنی مسابقات آزاد جهانی تایلند شرکت کند و برای شهرستان، استان و کشور افتخار بیافریند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار