باغات اطراف شیراز که در محلات حاشیه این کلانشهر واقع شدند، مکانی امن برای برپایی مهمانی‌های نامتعارف و انجام انواع جرم هستند.
کد خبر: ۵۰۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 27 September 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:در ورودی شیراز- سپیدان واقع شده با باغ‌هایی که نشاط این منطقه را دوچندان می‌کند اما همین باغ‌ها بلای جان «گویم» شده است، مهمانی‌های شبانه، پارتی‌های مختلط و مکانی برای انواع جرم و خلاف تنها نمونه‌ای از اتفاقاتی است که در باغات این منطقه می‌افتد و اعتراض‌های مردمی را به همراه داشته است. 

الحاق بدون برنامه، عامل اصلی مشکلات گویم 

حجت‌الاسلام محمدرضا خادم، امام جماعت مسجد حاج حسینی در محله گویم در گفت‌وگو با تسنیم از الحاق بدون برنامه این محله به شیراز در سال 91 سخن می‌گوید که همین امر سبب مشکلات بسیاری در حوزه ساختار شهری و امنیتی به وجود آید. 

به گفته وی دور بودن این منطقه از مرکز شیراز سبب شده که مکانی امن برای وجود خلافکاران باشد و با وجود اینکه در این منطقه پاسگاه نیروی انتظامی وجود دارد اما جوابگوی مشکلات به لحاظ تعداد جرم نیست. 

«تبدیل پاسگاه به کلانتری نیاز این منطقه است» این را حجت‌الاسلام خادم می‌گوید و اضافه می‌کند که مردم برای تحقق این امر حاضر به همکاری با نیروی انتظامی هستند و به همین دلیل نیز تقبل کردند که 4 هزار متر زمین برای ساخت کلانتری به نیروی انتظامی تحویل دهند. 

یکی دیگر از درخواست‌های مردم این منطقه نظارت بیشتر  راهنمایی و رانندگی بر رفت‌وآمدها به ویژه در ایام تعطیل است که جاده شیراز - سیپدان با ترافیک و ازدحام بیش از اندازه روبه‌رو می‌شود. 

آیت‌الله ایمانی در بازدیدی که خردادماه از این محله داشتند با تائید نظرات مردم گفته است« اگر گویم جزء شیراز است باید شرایط آن را داشته باشد و اگر دِه! باید شرایط دهستان را یابد؛ حالت برزخ بدترین است. مسئولین ارشد استان باید در این زمینه پاسخگو باشند». 

برخورد شدید با برپاکنندگان مهمانی‌های نامتعارف

سرهنگ یوسف ملک‌زاده، فرماندهی انتظامی شیراز در گفت‌وگو با تسنیم درباره این مطالبه مردم منطقه گویم می‌گوید: راه‌اندازی ایستگاه پلیس یا کلانتری در همه محلات از مطالبات مردم است اما این امکان در همه مناطق وجود ندارد. در برخی از محلات نیروی انتظامی پاسگاه مصوب دارد اما باید شهرداری زمینی را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد تا کلانتری مستقر شود. 

به گفته وی نیروی انتظامی به دنبال راه‌اندازی ایستگاه‌های پلیس سیار در مناطق حاشیه‌ای شهر است که با راه‌اندازی و اجرای این طرح همه محلات از خدمات پلیس برخوردار می‌شوند. 

سرهنگ ملک‌زاده به اجرای طرح‌های مستمر پاکسازی در محلات مختلف شیراز اشاره می‌کند و درباره باغات منطقه گویم می‌گوید: باغاتی در حاشیه شیراز  به دلیل آب و هوای مناسب ایجاد شده، گاه دیده می‌شود که حرکاتی در آنها صورت می‌گیرد که خلاف عرف و هنجار است و البته همه‌گیر نیست. 

فرماندهی انتظامی شیراز از شدت برخورد با این افراد و همکاری قوه قضائیه و بسیج برای دستگیری کسانی که در باغات حاشیه شهر اقدام به برپایی مهمانی‌های نامتعارف می‌کنند، سخن می‌گوید. 

وی از رسانه‌ها می‌خواهد که این اطلاع‌رسانی به مالکان انجام شود که عواقب در اختیار گذاشتن باغ برای برپایی مهمانی‌های نامتعارف به عهده مالک نیز است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار