معاون فرماندار اسدآباد گفت: دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی در بیمارستان قائم(عج) روزانه ٣٠٠ کیلوگرم زباله‌های عفونی بیمارستان و مطب و آزمایشگاه‌های سطح شهر را بی‌خطر و به مراکز دفن زباله ارسال می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 28 September 2017
معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از کشف و امحاء ۶٠٠ کیلوگرم کره سنتی غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، یزدان آزرمی در کمیته پسماند شهرستان اسدآباد، اظهار کرد» کلانتری یوسف‌آباد در بازرسی‌های انجام گرفته ۶٠٠ کیلوگرم کره سنتی به عنوان کالای قاچاق کشف کردند که این میزان کره سنتی بر اساس نمونه‌برداری‌ها و بررسی‌های آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای غذایی نبوده و دارای مصرف انسانی نیست.

وی افزود: این میزان کره سنتی غیرقابل مصرف روز گذشته با دستور دادستانی شهرستان اسدآباد و همکاری شهرداری و مرکز بهداشت امحاء و نابود شده است.

آزرمی تصریح کرد: ۴٠٠ کیلوگرم کره سنتی دیگر نیز به عنوان کالای قاچاق کشف شده که در حال حاضر برای نمونه‌برداری و بررسی‌های انجام شده تحویل مرکز بهداشت است و هنوز غیرقابل مصرف بودن آن تأیید نشده و احتمالا این مورد کشف شده نیز چون مورد قبلی، مطابق با استانداردهای لازم غذایی نیست.

وی درادامه با اشاره به احداث واحد بازیافت و تفکیک زباله توسط بخش خصوصی در شهرستان تصریح کرد: با احداث واحد بازیافت و تفکیک زباله توسط بخش خصوصی در شهرستان علاوه بر حل مشکل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای ٢٠ نفر از شهروندان اسدآبادی را به همراه خواهد داشت اما بخش خصوصی قبل از هر فعالیت و یا راه‌اندازی چنین واحدی به عنوان واحد صنعتی بازیافت باید نسبت به اخذ مجوز لازم اقدام کند.

معاون فرماندار اسدآباد گفت: دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی در بیمارستان قائم(عج) روزانه ٣٠٠ کیلوگرم زباله‌های عفونی بیمارستان و مطب و آزمایشگاه‌های سطح شهر را بی‌خطر و به مراکز دفن زباله ارسال می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس قرارداد نظام پزشکی با شهرداری شهر اسدآباد پسماندهای عفونی مطب‌ها هر ۴٨ ساعت جمع‌آوری و پس از بی‌خطرسازی در بیمارستان قائم(عج)، توسط شهرداری دفن می‌شوند.

آزرمی با بیان اینکه فعالیت واحد بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بیمارستان قائم(عج) در یک شیفت ٨ ساعته دارای فعالیت است، گفت: در حال حاضر این میزان ساعت شیفت کافی و پاسخگو بوده و نیاز به شیفت اضافه در این راستا نیست.

وی همچنین با اشاره به ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در راستای توزیع نذورات اظهار کرد: لازم است در این راستا شهرداری نسبت به ظروف یکبار مصرف پس از  استفاده نظارت داشته باشد.

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با تأکید بر اینکه راهداری و شهرداری نخاله‌های ساختمانی رها شده در حاشیه‌شهر را کنترل و با افراد خاطی برخورد کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی از طریق تشکل‌های مردمی از نقش موثری در جلوگیری و کنترل رهاسازی زباله‌ها در طبیعت و یا حاشیه‌شهر و حاشیه مسیرها و راه‌ها دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار