مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان گفت: مواد غذایی استفاده شده در نذورات باید دارای مشخصات بهداشتی و بسته بندی استاندارد باشند و از محصولات غیر بهداشتی استفاده نشود.
کد خبر: ۵۰۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 02 October 2017
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۷۱۶ مورد بازرسی بهداشتی از حسینیه‌ها و تکایا در همدان انجام شده است.

به گزارش مهر؛ حسینعلی نوروزی از انجام ۷۱۶ مورد بازرسی بهداشتی در ۹ روز اول محرم در همدان خبر داد.

نوروزی افزود: در راستای فرهنگ سازی و آموزش متولیان موکب ها به عدم استفاده از ظروف پلاستیکی مرکز بهداشت شهرستان همدان نسبت به توزیع لیوان های یکبار مصرف کاغذی و گیاهی در مراکز توزیع نذری اقدام کرده است.

نوروزی بابیان اینکه از متولیان حسینیه ها و تکایا درخواست شد نسبت به معرفی افرادی که این روزها درگیر پخت و پز هستند اقدام و برای دریافت کارت تندرستی به مراکز خدمات جامع سلامت در استان مراجعه کنند که با استقبال خوبی از این نظر مواجه شدیم، گفت: این موضوع نشان می دهد مردم نسبت به مسائل بهداشت محیط بسیار حساس بوده و همکاری لازم را دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان افزود: مواد غذایی استفاده شده در نذورات باید دارای مشخصات بهداشتی و بسته بندی استاندارد باشند و از محصولات غیر بهداشتی استفاده نشود.

نوروزی گفت: نگهداری مواد غذایی پخته برای مدت بیش از ۲ ساعت در دمای محیط باعث فساد و رشد میکروارگانیسم ها بر روی غذا می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان تاکید کرد: اگر بسته بندی و توزیع نذورات بیش از ۲ ساعت طول می کشد در حالت استفاده از اجاق گاز در دمای بالای ۷۰ درجه سانتیگراد و در صورت نگهداری در یخچال در دمای زیر ۶ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

وی تاکید کرد: باید برای بسته بندی و عرضه نذورات از ظروف یکبار مصرف گیاهی و یا آلمینیومی استفاده شود و استفاده از لیوان های پلیمری و شفاف برای عرضه آب و نوشیدنی های خنک مجاز است ضمن اینکه این مواد در طبیعت قابل تجزیه نیستند و از نظر زیست محیطی نیز ایراد دارند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار