موفقیتی دیگر برای هنرمندان قزوینی:
فیلم مستند«پناهگاه حامی»به کارگردانی حامد کلجه ای هنرمند قزوینی در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش در می آید.
کد خبر: ۵۰۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 04 October 2017
به گزارش تابنام قزوین به نقل ازخبرنگار مهر، هیئت انتخاب بخش مستند متشکل از همایون امامی، حسن نقاشی،
هادی آفریده، سودابه مجاوری و محسن رمضان‌زاده، از میان ۲۶۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۷ فیلم کوتاه مستند را برای رقابت در بخش ملی جشنواره سی‌وچهارم انتخاب کردند.

مستند «پناهگاه حامی» به موضوع تلاش حامیان حقوق حیوانات در پناهگاه وفا قزوین می پردازد که طرحی راباهمکاری سازمان مدیریت پسماند شهر قزوین برای نخستین بار در کشور اجرایی کردند تا از کشتار سگهای بی سرپرست ممانعت شود.

این فیلم پیش از این توانسته بود تندیس بهترین کارگردانی مستند کوتاه و نیمه بلند از ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و تندیس بهترین فیلم مستند از پانزدهمین جشنواره استانی قزوین را برای حامد کلجه ای به ارمغان بیاورد و علاوه بر کاندید شدن در بخش بهترین پژوهش در جشنواره های یادشده کاندیدای بهترین مستند در جشنواره منطقه ای شبدیز نیز باشد.

برخی از عوامل این مستند عبارتند از: تصویر و صدا: شهرام رحیمی، محقق: حامد کلجه ای، مریم طاهرخانی، تدوین و صداگذاری: حامد کلجه ای، طراح پوستر: سام چگینی، روابط عمومی و هماهنگی: مهدی آزاد، تهیه کننده و کارگردان: حامد کلجه ای، محصول: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین.

حامد کلجه ای فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۱۳۸۱ با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و پس از آن با ساخت چندین مستند وفعالیت درعرصه فنی فیلمسازی همچون صدابرداری و تدوین در جشنواره‌ های استانی، منطقه ای و کشوری موفقیت هایی کسب کرده است.

مستندهای «سرو عرشی»، «انتخابی از سرزمین پارس»، «پارسیاد»، «پیام آوران پاکی»، «قزوین کهن شهر زیبای من»، مجموعه مستند «زیبایی های شهر» و مجموعه مستند «سرزمین تشنه» از جمله آثار حامد کلجه ای است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار