گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز:
جلسه شورای اسلامی شهر تبریز امروز یکشنبه ۱۶ مهر در غیاب سونیا اندیش در ساختمان عمارت شهرداری برگزار شد
کد خبر: ۵۰۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 08 October 2017
آبدار میهمان جلسه امروز شورای شهر است و قرار است درباره عملکرد تبریز ۲۰۱۸ گزارشی ارائه دهد.
رییس سازمان میراث فرهنگی با برشمردن رقابت تبریز با چند شهر دنیا اظهار داشت: درباره تبریز ۲۰۱۸ به دلیل توانمندی های تاریخ تبریز به این افتخار نائل شد و ما برای این رویداد یک ساختار تعریف کرده ایم و دبیرخانه این ستاد در تهران موجود است.

آبدار افزود : گردشگری صرفا جهت گذراندن اوقات فراغت نیست و باید از این مهم برای تبادل فرهنگ ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد : تعداد سازمان های در گیر در موضوع تبریز ۲۰۱۸ ؛ ۲۲ دستگاه است

وی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ یک رویداد ملی است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه هایی با اهمیت ویژه برای تبریز ۲۰۱۸ در حوزه میراث فرهنگی مشخص کرده ایم و در همکاری مشترک با شهرداری تبریز نسبت به بهسازی و ساماندهی این مجموعه ها اقدام کرده ایم.

آبدار گفت: برگزاری برنامه هایی چون همایش انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف و نیز میزبانی شایسته تبریز در «نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیاACD» با حضور وزیران، سفرا و کارشناسان ارشد کشورهای عضو این مجمع و چندین رویداد مهم دیگر، اتفاق تاریخی برای تبریز رقم زده و تبریز را از هر جهت شهری آماده پذیرایی از میهمانان معرفی کرده است.تبریز ۲۰۱۸ یک رویداد ملی است، در حال حاضر پروژه هایی با اهمیت ویژه برای تبریز ۲۰۱۸ در حوزه میراث فرهنگی مشخص کرده است.

وی اضافه کرد :سامانه جامع تبریز ۲۰۱۸ طراحی شده و همه ظرفیت های تبریز ۲۰۱۸ تشریح شده است و همچنین خبرگزاری تبریز ۲۰۱۸ نیز تشکیل می شود.

بهشتی : مجاز بودن دستگاه ها برای تخصیص ۱۰ درصد از بودجه خود برای ۲۰۱۸ فقط یک شعار است و انتظار اینکه از این ردیف منبع مالی تخصیص داده شود نا به جاست.

وی اضافه کرد : برخی عناوین را خودمان برای خودمان ساخته ایم و در مورد اینکه تبریز پاک ترین شهر ایران است دید وسیع تری داشته باشیم و کار انجام دهیم.

بابایی : فرمانداری باید تقویت کننده نهاد مدنی شورا باشد نه اینکه مانع تراشی و سنگ اندازی کند.
فریدون بابایی با ابراز تعجب از دریافت تذکر از فرماندار 2 روز بعد از انتخاب شهردار اظهار داشت: از فرمانداری تذکر دادند که با تمرکز بر بحث روستاهای الحاقی باعث به وجود آمدن مشکلات در آن مناطق می‌شوید.

وی افزود: این مسئله معنی‌دار است چرا که تذکر از طرف کسی است که خودش نامزد شهرداری بوده است.

بابایی با تاکید بر اینکه نظارت بر چگونگی هزینه‌کرد شهرداری در بازار تاریخی تبریز به معنی دخالت در اجرا نیست، گفت: من از ریاست شورا خواهش می‌کنم شأن شورا را حفظ کند چرا که ما کارمند فرمانداری نیستیم.



نیکو خصلت : ظرفیت نمایندگان برای تحصیل ردیف های بودجه ۲۰۱۸ استفاده شود و باید برای سرمایه گذاری در بازار هزینه های مناسبی در نظر گرفته شود.

اشرف نیا
: منتخبین مردم برای مردم است و باید متوجه باشیم وظیفه عضو شورا اداره امور و نظارت بر ان است

مسعودی ریحان : پل بین شورا ونهادهای دولتی باید مستحکم باشد و با همکاری ها می توان در جهت رفع مشکلات قدم برداشت.

دبیری :انتظار نباید داشته باشیم که دولت بودجه ی قابل توجهی برای تبریز ۲۰۱۸ تخصیص دهد.
وی اضافه کرد : باید برای ۲۰۱۸ تقویم نوشته شود و برنامه های هدف گیری شده مشخص شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار