مدیرکل امور عشایر لرستان از کوچ 11 هزار و 200 خانوار لرستانی از ابتدای فصل پاییز به مناطق گرمسیر خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 14 October 2017
حاجی مراد بیرانوند مدیرکل امور عشایر لرستان، بیان کرد: لرستان دارای ۱۴ هزار خانوار عشایری است که از این بین ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در ۶ ماهه دوم سال از مناطق مختلف به جنوب لرستان و استان‌های خوزستان و ایلام کوچ می‌کنند.

وی افزود: کوچه پاییزه عشایر لرستان ۱۵ الی ۲۶ شهریورماه شروع شده و تا ۱۵ آبان به پایان می‌رسد.

مدیرکل امور عشایر لرستان خاطرنشان کرد: به منظور سهولت در کوچ عشایر لرستانی امکاناتی از قبیل تانکرهای آب‌رسانی، تأمین علوفه کافی و تأمین سوخت در نظر گرفته شده است.

این مسئول اظهار کرد: برای امنیت عشایر با نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی به عمل آمده و با شبکه دامپزشکی استان نیز در جهت کمک‌رسانی به این قشر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد نیاز مردم از طریق تولیدات عشایر تأمین می‌شود، افزود: طبق آمارها عشایر لرستان دارای یک‌میلیون و پانصد هزار واحد دامی بوده و شاهد تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، 17 تن عسل، ۱۸ تن روغن  حیوانی و یک هزار تن پشم توسط این قشر هستیم.

مدیرکل امور عشایر لرستان عنوان کرد: امیدواریم که امسال نیز بتوانیم از تمام ظرفیت خود در جهت حمایت از عشایر لرستانی استفاده کرده و شاهد افزایش میزان تولیدات این قشر در حوزه‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

بیرانوند بیان کرد: به هر حال عشایر لرستانی نقش مهمی در اقتصاد استان داشته و با حمایت‌های صورت گرفته به دنبال پررنگ تر کردن جایگاه آنها در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث اقتصادی هستیم.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار