بیستمین نشست دانشگاه های حاشیه خزر از روز پنجشنبه بیستم مهر در دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان آغاز شد. در حاشیه این جلسه دفتر فرهنگ ایران در دانشگاه دولتی اتیرایو قزاقستان افتتاح شد .
کد خبر: ۵۰۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 14 October 2017
 به گزارش تابناک مازندران ، رییس دانشگاه مازندران گفت: قرار است این طرح در کشور داغستان که دوره زبان فارسی در آن برقرار است نیز توسط دانشگاه مازندران مورد حمایت قرار گیرد.
 
 براساس این گزارش، در حاشیه این اجلاس و در بعد از ظهر روز اول نشست، دفتر فرهنگ ایران جهت آشنایی مردم و دانشجویان قزاقستان در این دانشگاه با همت دانشگاه مازندران و با حضور دکترسید خلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران، دکتر طالبی معاون دفتر همکاری های بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محمدحسین فاطمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران افتتاح شد.
 
       دکترسید خلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در رابطه با دلایل افتتاح این مرکز گفت: دانشجویان و علاقه مندان فرهنگ و زبان فارسی می توانند با طی یک دوره آموزش توسط استادان زبان فارسی که از سوی دانشگاه مازندران تامین و اعزام می شوند، با ایران آشنا شوند.
 
       رییس دانشگاه مازندران در ادامه افزود: قرار است این طرح در کشور داغستان که دوره زبان فارسی در آن برقرار است نیز توسط دانشگاه مازندران مورد حمایت قرار گیرد.
 
      دکتر میرنیا در خصوص برنامه های دیگر این نشست نیز گفت: در این جلسه همچنین طرح پژوهشی میراث مشترک مردم حاشیه خزر که توسط دکتر مصطفی رستمی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران تدوین شده بود، توسط رییس دانشگاه مازندران ارایه شد و مقرر شد تا تمام دانشگاه های منطقه و عضو از آن حمایت کنند.
 
      یادآور می شود: هیات اعزامی از دانشگاه مازندران جهت حضور در این دوره از اجلاس متشکل از دکتر سیدخلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران، دکتر محمدحسین فاطمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران و دکتر معصومه معتمد نیا عضو هیات علمی و مدیر گروه زبان روسی دانشگاه مازندران به عنوان مترجم رسمی و همزمان این جلسه می باشند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار