رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای خدماتی از هزینه‌تراشی برای زائران اربعین خودداری کنند.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مسئولا نباید اربعین را فرصتی برای کسب درآمد بدانند، گفت: پیاده‌روی اربعین جلوه‌گاه عزت شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) است و مسئولان باید با برنامه‌ریزی بیشترین تسهیلات را برای شرکت زائران فراهم سازند.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته، افزود: بهتر است تا مسئولان با تصمیم‌گیری مناسب، برای ویزای اربعین ارز دولتی در اختیار زائرین قرار دهند تا آنان از نوسانات قیمت ارز متضرر نشوند.

جعفرپور ادامه داد: کارشناسان اقتصادی معتقدند باید با رایزنی‌های دیپلماتیک، دولت دلار را از مبادلات اقتصادی بین ایران و عراق حذف کند تا در پی آن مشکلات ناشی از بازار ارز را در سفرهای زیارتی به ویژه در ایام اربعین برطرف کرد.

وی با انتقاد از هزینه‌تراشی برخی نهادهای خدماتی برای زائرین اربعین حسینی و همچنین زمزمه‌های افزایش نرخ بلیط وسایل حمل و نقل عمومی، بیان کرد: بیشتر شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین از اقشار متوسط یا پایین جامعه هستند که نباید با افزایش هزینه‌ها، آنها را از شرکت در این همایش بزرگ معنوی محروم ساخت.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی مراسم اربعین امسال نیز با کمترین مشکلات و امنیت بالا انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار