رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان خانه های بهداشت در فارس، گفت: امروز ۱۱۶ خانه بهداشت در استان تحویل سیستم بهداشتی می شود که تلاش داریم تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۴۱خانه بهداشت افزایش یابد.
کد خبر: ۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶ 15 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان خانه های بهداشت در فارس، گفت: امروز ۱۱۶ خانه بهداشت در استان تحویل سیستم بهداشتی می شود که تلاش داریم تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۴۱خانه بهداشت افزایش یابد.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به تعدادخانه های بهداشت استان ادامه داد: با افتتاح همزمان یک هزار خانه بهداشت در کشور، ۱۲ درصد این خانه های بهداشت در استان فارس نوسازی و احداث شده که سعی می شود با افتتاح همزمان خانه های بهداشت تحول قابل توجهی در امر پیشگیری و سلامت در فارس اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۵ خانه بهداشت هم در حال اتمام است که در تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

ایمانیه یادآور شد: با اضافه شدن این خانه های بهداشت به سیستم بهداشتی استان تعداد خانه های بهداشت استان به ۱۴۱خانه می رسد و مردم می توانند از خدمات این خانه های بهداشت در روستاهای خود استفاده کنند تا بتوانیم در امر پیشگیری و مراقبت های قبل از درمان گام موثری برداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه هم اکنون بیماری قلبی و عروقی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که هر ساله تعدادی از هموطنان را روانه بیمارستان می کند، گفت: مهمترین علل این بیماری تغذیه غیر علمی،کم تحرکی، استفاده از دخانیات و... گزارش شده که تلاش داریم با همکاری پزشکان خانواده در کلانشهر ها و بهورزان در خانه های بهداشتی در روستا ها از وقوع این بیماری پیشگیری کنیم.

وی آمار اعتیاد در بین افراد را مهمترین نگرانی جامعه اعلام کرد و افزود: امیدوارم با حمایت خانواده ها، از طریق طرح پزشک خانواده پیشگیری و آموزش های ترک اعتیاد را از طریق پزشک خانواده از اوایل سال آینده اجرایی کنیم تا بتوانیم آمار افراد مبتلا به اعتیاد موادمخدر را کاهش دهیم.

افتتاح خانه بهداشت سرانه درمان افراد افزایش می یابد

در این مراسم معاون فرمانداری شهرستان شیراز به افتتاح خانه های بهداشت در این کلانشهر اشاره داشت و گفت: تلاش داریم با افتتاح خانه های بهداشت روستایی، بتوانیم در امر سرانه سلامت افراد گام موثری برداریم.

عزت الله جهانخواه در ادامه به مشکلات مربوط به آسفالت روستای جرسقان اشاره داشت و افزود: تمامی اعتبارات این روستا به پیمانکار پرداخت شده تا بتوانیم تمامی این روستا را آسفالت کنیم.

وی در ادامه مهمترین معضلی که در این روستا وجود دارد بیماری سالک عناون کرد و از مردم این روستا خواست در خصوص رعایت بهداشت تلاش بیشتری داشته باشند تا از بروز بیماری های عفونی در امان باشند.

گلایه مندی مردم جرسقان نسبت به عدم تعدد پیمانکار

در ادامه دهیار روستای جرسقان نیز از فرمانداری شیراز خواست نسبت به عدم کمک کاری پیمانکار این روستا در خصوص رعایت تعهدات خود اقدامات لازم را انجام بدهد.

نورالدین زارعی با شاره به پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به پیمانکار برای آسفالت روستای جرسقان، گفت: بر اساس قرار داد پیمانکار مربوطه موعظف به آسفالت در مدت ۵۰ روز بوده که امروزه با گذشت هفت ماه تنها ۵۰ متر از این روستا آسفالت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار