رئیس شورای شهر شیراز یک بار دیگر در واکنش به برخی انتقادات مخالفین مصوبات اخیر، شورا و شهرداری سابق شیراز را متهم به استفاده‌ی بی‌رویه از بیت‌المال کرد.
کد خبر: ۵۰۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 15 October 2017



تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: سید احمدرضا دستغیب عصر امروز یکشنبه ۲۳ مهرماه در سیزدهمین جلسه علنی این شورا، در واکنش به برخی انتقادات نسبت به آیین‌نامه استفاده از خدمات مشاورین، گفت: تصویب این آیین‌نامه در جلسات پیشین شورا دستمایه‌ای شد برای دلواپسان تا از هزینه‌های استفاده از مشاورین که سقف آنها به ۵۰ میلیون تومان می‌رسید نگران شوند؛ اما آقایان دلواپس باید پاسخ دهند که چرا دلواپسِ پرداخت روزانه ۹۰ میلیون تومان خسارت بابت یک حرکت نمایشی در دوره قبل نشدند اما امروز برای مشاوره ماهیانه ۵۰ میلیون تومان نگران هستند؟!

وی با افشای جزئیاتی از این اقدام شهرداری در دوره قبل، تصریح کرد: شهرداری شیراز در دوره گذشته طی قراردادی اقدام به خرید ۲۸۵ دستگاه اتوبوس می‌کند که ۱۰۰ دستگاه از آنها وارد خطوط می شود اما هزینه خرید ۱۸۵ دستگاه اتوبوس طبق قرار داد پرداخت نشده و شهرداری بابت خسارت عدم پرداخت هزینه ها ناگزیر شد روزانه به ازای هر اتوبوس ۵۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت کند.

دستغیب با نمایشی خواندن این اقدام شهرداری در واپسین ماه‌های فعالیت خود پیش از انتخابات شورا، اضافه کرد: به دنبال این حرکت نمایشی، شهرداری شیراز بابت جریمه و خسارت عدم اجرای تعهد خود، ماهانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان یعنی روزانه ۹۰ میلیون تومان از پول مردم شهر را پرداخت می‌کند.

رییس شورای شهر شیراز در این باره از رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا خواست تا گزارش دقیقی از وضعیت اتوبوس های خریده شده به شورا ارائه کند.

دستغیب همچنین انتشار یک هزار جلد کتاب به ارزش ۷۳ میلیون تومان برای نشان دادن عملکرد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: عملکرد شورا و شهردار را باید در عمل به مردم نشان داد نه با انجام هزینه های گزاف برای تبلیغ.

به گزارش ریواس جنوب، رئیس شورای شهر شیراز واپسین روزهای شهریورماه نیز در پاسخ به مخالفان طرح کمک به دانش‌آموزان نیازمند، گفته بود: «خدا نکند آن روزی برسد که بخواهم بگویم در دوره‌های گذشته شورا چه هزینه‌هایی بابت چه مسائلی حیف شده است!» او به عنوان نمونه از سند هزینه ۶۰ میلیون تومانی نام برد که تحت عنوان سفر زیارتی ۱۰۰ نفر به مشهد به تصویب شورای شهر چهارم رسید.»

اشاره دستغیب به حمایت شورای اصولگرای گذشته از گروهی تحت عنوان «یاوران شورا» بوده است که با واکنش تذروی عضو دوره چهارم شورای شهر شیراز مواجه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار