عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز در سخنانی به لزوم محرومیت‌زدایی از حاشیه‌نشینان، نارضایتی مردم از توزیع وسایل حمل‌ونقل عمومی و مسئله پارازیت و اثرات مخرب آن تأکید کرد.
کد خبر: ۵۱۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 23 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: نوذر امامی در صحن شورای شهر شیراز اظهار داشت: مهندس اسکندرپور دارای سوابق اجرایی و ظرفیت قابل‌قبولی برای مسئولیت شهرداری شیراز است که امیدوارم ظرف چند روز آینده شاهد صدور حکم وی توسط وزیر محترم کشور باشیم.

عضو هیئت ریسه شورای شهر شیراز بابیان اینکه محرومیت‌زدایی از حاشیه‌نشینان و کم کردن فاصله شمال و جنوب و فقیر و غنی می‌تواندهمواره به‌عنوان یک استراتژی مدنظر شورا و شهرداری باشد، افزود: فقر، فساد و تبعیض کامل‌کننده هم هستند و تبعیض می‌تواند زمینه فقر را فراهم کند.

امامی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان از توزیع ناعادلانه وسایل حمل‌ونقل عمومی در جنوب و شمال شهر و به‌کارگیری سرویس‌های نامناسب در بخش‌هایی از جنوب شهر شاکی هستند.

وی هرج‌ومرج اقتصادی در بین صنوف مخصوصاً در مواد غذایی و میوه‌جات را یکی دیگر از مشکلات مردم شیراز عنوان کرد و گفت: به سازمان صنعت، معدن و تجارت درزمینهٔ عدم نظارت و کنترل قیمت تذکر می‌دهم و از آن‌ها می‌خواهم با درج قیمت بر روی اجناس از اجحاف به شهروندان جلوگیری کنند.

این عضو شورای شهر بیان کرد: مردم همچنین از مزاحمت‌های موتورسواران و دوچرخه‌سواران در پارک‌های این شهر شاکی هستند که شهرداری باید به این موضوع رسیدگی کند.

امامی بابیان این‌که قسمت اعظم انتظارت مردم از شورای پنجم شهر شیراز به نتیجه نرسیده است، گفت: یکی از مهم‌ترین توقعات همراهی مسؤولان و مدیران با شورا است.

وی تصریح کرد: شورای شهر به‌جای اینکه شورای شهر باشد، شورای شهرداری است و ناظر و واقف بر مسائلی غیر از شهرداری نبوده است.

امامی خطاب به شهردار آینده شیراز نیز گفت: اولین شرط برای توفیق در مسئولیت شهرداری، پایبندی و امانت‌داری شهردار در برابر مردم است و بخشی از این امر با توجه به ظرفیت‌ها و صیانت از امکانات و اموال مردم در شهرداری است.

عضو شورای پنجم اسلامی شهر شیراز افزود: شهردار همچنین باید با دقت و مراقبت بیشتری نیرو جذب کند و با به‌کارگیری زنان و جوانان شایسته و دست‌پاک در سمت‌ها می‌تواند به تحقق یک شهر آرمانی کمک کند.

امامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال‌های اخیر یکی از خواسته‌های مردم رسیدگی به مسئله پارازیت بوده است.

وی ادامه داد: پارازیت‌های موجود دارای طول موج کم اما انرژی زیاد است که اثرات مخربی بر بدن انسان‌ دارد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: تحقیقات زیادی بر روی اثرات مخرب پارازیت‌ها و تلفن همراه انجام شده که انجمن سرطان‌شناسی وابسته به سازمان بهداشت جهانی از سال 2011 این امواج را در رده عوامل سرطان‌زا قرار داده است.

وی تصریح کرد: از اثرات مخرب دیگر پارازیت، عوارض عصبی، سرطان خون، عقیم کردن مردان، سقط‌جنین و جهش‌های ژنتیکی بخصوص در کروموزوم‌ها است.

امامی تأکید کرد: از استانداری فارس تقاضا دارم که کمیته‌ای را در این خصوص تشکیل داده و با انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، نتیجه را به شورای شهر گزارش دهد تا بتوانیم در جهت خدمت به مردم و پیگیری مطالبه‌شان اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار