مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک، گفت: در شش ماهه نخست سالجاری، ۱۷ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان تومان برای رفع سوء تغذیه ۴۸ کودک کمتر از پنج سال توسط کمیته امداد شهرستان قرچک پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۱۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 23 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمدرضا غضنفری" با بیان این که ۴۸ کودک زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه در استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، اظهار داشت: سلامت روانی و جسمی کودکان تحت حمایت این نهاد از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه توزیع سبد غذایی باهدف بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانوارهای نیازمند انجام می‌شود، افزود: برای بهره‌مندی کودکان مبتلابه سوءتغذیه در شهرستان از خدمات این نهاد  ۱۷ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان در شش ماهه نخست امسال هزینه شده است که همگی این کودکان از خانوارهای غیر مددجو هستند.

غضنفری ادامه داد: کودکان مبتلازبه سوء تغذیه کمتر از پنج سال از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این نهاد پس از بررسی‌های لازم تأیید نیازمندی‌های خانوار، سبد غذایی بین آنها توزیع می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک، بیان کرد: آموزش‌های لازم به مادران این کودکان مانند اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد، شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی، نحوه طبخ و نگهداری بهداشتی غذا توسط کارشناسان بهداشت ارائه‌شده و وضعیت رشد این کودکان در هر شش ماه پایش می‌شود.

وی گفت: کارت خرید سبد غذایی کودکان مبتلا به سوء تغذیه ماهیانه به ارزش ۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان و برای کودکان خانوارهای نیازمند شهرستان شارژ می‌شود و والدین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد با این طرح هستند، سبد غذایی این کوکان، شامل حبوبات، انواع مغزها و گوشت را تهیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار