انتشار اخبار نگران کننده در البرز
به نظر می رسد که رفته رفته فهرست انواع مواد غذایی که مردم استان البرز نباید آنها را مصرف کنند، هر روز طولانی تر می شود.
کد خبر: ۵۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 22 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در استان مازندران و به ویژه شهرستان چالوس که نزدیک ترین شهرستان این استان به البرز است، نگرانی هایی را ایجاد کرد.
برای مقابله با این تهدید فرماندار شهرستان کرج با تشکیل جلسه فوق العاده‌ای با معاونین سازمان دامپزشکی استان البرز وضعیت آنفولانزای مرغی را در استان البرز مورد بررسی قرار داده و تاکید کرد که شهروندان از خرید مرغ‌های بومی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
البته این خبر با برخی توجیهات مدیران البرزی پوشش داده شد. از جمله اینکه بلافاصله پس از انتشار خبر فوق، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد انسانی از ابتلای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دراین استان مشاهده نشده است.
حجت الله براتی به رسانه ها گفته بود که آمادگی مقابله با موارد مشکوک این بیماری را داریم و اگر مواردی در سطح طیور اعلام شد، افرادی که با طیور آلوده در تماس باشند، تحت مراقبت ویژه قرار می گیرند. اما سال گذشته موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درالبرز گزارش نشده است.
حال رئیس پلیس البرز از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند واردات گوشت تاریخ مصرف گذشته و کشف هفت تن گوشت از سردخانه طرف قرارداد آنان دراین استان خبر داده است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در خبری که در اختیار محدود رسانه های خاص قرار داده، گفته است: درپی کسب خبری مبنی برانباشت و توزیع گوشت تاریخ مصرف گذشته با برچسب تقلبی درسطح استان البرز، موضوع به صورت ویژه دردستورکار پلیس امنیت عمومی این استان قرارگرفت.
وی اضافه کرد: در بررسی اولیه ماموران مشخص شد که افرادی با تشکیل یک باند چند نفره گوشت های منجمد از کشورهای آمریکای جنوبی و آسیایی وارد البرز می کنند.
رییس پلیس البرز یادآورشد: این گوشت ها پس از انباشت در یک سردخانه به بازار عرضه می شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع تمام تحرکات باند مذکور و افراد مرتبط با آن مورد کنترل اطلاعاتی ماموران قرارگرفت .
سردار کامرانی صالح گفت: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان این سردخانه مورد بازرسی قرار گرفت و هفت تن گوشت منجمد تاریخ مصرف گذشته از آن کشف شد.
در این زمینه پنج نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
به نظر می رسد که رفته رفته تعداد مواد غذایی که مردم استان البرز نباید آنها را مصرف کنند، هر روز بیشتر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار