آخرین خبرها قبل از یک رویداد مهم
دبیر اجرایی کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه این کنگره روز پنجشنبه ۴ آبان برگزار می‌شود، افزود: آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله میلانی سخنرانان این کنگره هستند، ضمن اینکه سرپرست وزارت علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در کنگره دعوت شدند که حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعی نشده است.
کد خبر: ۵۱۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 25 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آخرین جلسه هماهنگی کنگره ملی آیت الله ملک حسینی در حالی برگزار شد که دست اندرکاران برگزاری این مراسم ، به بررسی آخرین اقدامات برای هر چه باشکوهنر برگزار شدن این کنگره ، پرداختند.
محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج و دبیر اجرائی کنگره آیت الله ملک حسینی ، در نشست هماهنگی کنگره ملی بزرگداشت این عالم ربانی اظهار کرد: ۲۵ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که ۱۵ مقاله تایید نهایی شدند و دو مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.
دبیر اجرایی کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه این کنگره روز پنجشنبه ۴ آبان برگزار می‌شود، افزود: آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله میلانی سخنرانان این کنگره هستند، ضمن اینکه سرپرست وزارت علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در کنگره دعوت شدند که حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعی نشده است.
وی اضافه کرد: استانداران سابق کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در کنگره دعوت شده اند، همچنین حضور ۶۰۰ میهمان برای این کنگره پیش بینی شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به محورهای برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) تصریح کرد: بررسی شخصیت علمی و فقهی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره)، اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی و شخصیت معنوی و اخلاقی از محورهای این کنگره است.
فردا کهگیلویه و بویراحمد بر آنتن های شبکه های مختلف سیما می رود
 مدیر کل مرکزصدا و سیمای استان در گفتگویی با تابناک بیان کرد : باپخش زنده مراسم کنگره ملی آیت الله ملک حسینی از شبکه سراسری هماهنگی‌های انجام شده قرار است این مراسم ضمن پخش زنده از سیمای شبکه دنا از شبکه سراسری "شما "به صورت همزمان از سیمای شبکه‌های استانهای خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز پخش می‌شود. ضمن اینکه بخش های گزارشی هم از شبکه خبر پخش خواهد شد .
وی دیگر برنامه ریزی های پوشش خبری این کنگره را پخش رادیویی از برخی شبکه های رادیویی مانند معارف عنوان کرد و افزود : از برنامه‌های جنبی کنگره مصاحبه با میهمانان کشوری و شخصیت‌ها و مفاخر شرکت کننده در کنگره است و کار زیرنویس و تیزر، فراخوان مقاله، دعوت از شخصیت‌ها و اطلاع رسانی در مورد زمان و مکان برگزاری کنگره از دو ماه پیش در دستور صدا و سیمای استان قرار گرفت.
فیلم های مستند از زندگی آیت الله ملک حسینی پخش می شود
افشار با اشاره به اینکه سه مستند در مورد ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی و زندگینامه آن مرحوم و یک مستند هم در مورد شخصیت شهید عبدالهادی ملک حسینی فرزند آیت الله ملک حسینی در این مرکز تولید شده است افزود: یکی از مهمترین مستند‌هایی که در دستور کار قرار گرفت تولید مستند "کرامت ایل" در مورد زندگی نامه آیت الله ملک حسینی است که این مستند ضمن پخش در روز برگزاری کنگره همزمان از شبکه‌های استان‌های فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز پخش خواهد شد.
افشارنیا با بیان اینکه سه مستند پرتره ویژه شخصیتی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی از شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه مصاحبه گرفته شده است افزود: با شخصیت‌های حوزه علمیه مشهد، قم، شیراز در مورد شخصیت آیت الله ملک حسینی نیز مصاحبه شده است.
مدیر کل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد به عملکر این مرکز در خصوص کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در این دوماه اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت در حوزه سیما ۲ هزار و ۲۹۵ دقیقه برنامه، ۱۰۰ گزارش تولیدی در ۱۲۰ بخش خبری تلویزیون و ۱۴۰ بخش خبری رادیویی تولید و پخش شده است.
مدیر پخش سیمای شبکه دنا هم گفت: سه مستند کرامت ایل، شب می‌گذرد و صد قافله دل در مورد ابعاد شخصیتی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سیمای شبکه استانی دنا تولید و در حال پخش است.
رمضانی افزود: درمستند کرامت ایل ضمن بررسی زندگی نامه آیت لله ملک حسینی و دوران مبارزاتش از زبان مراجع و علما به ابعاد شخصیتی آن مرحوم پرداخته شده است.
افتتاح نمایشگاه عکس و دستنوشته های آیت الله ملک حسینی
عصر امروز و با حضور معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری، رئیس دانشگاه یاسوج و رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نمایشگاه عکس و دست‌نوشته‌های مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی(ره) در محل سالن دکتر عسکریان یاسوج افتتاح شد.
رضا دهبانی‌پور در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله ملک حسینی(ره) یک شخصیت برجسته علمی، فقهی، سیاسی، فرهنگی و مبارزاتی بود که نزد علما و انقلابیون شناخته شده و همواره رافع مشکلات مردم بود.
وی تصریح کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی فقیهی، عالی قدر و سیاست‌مداری شجاع و مبارز قبل از  انقلاب بود که باید به ایشان افتخار کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفتت: فردا کنگره ملی آیت الله سید کرامت‌الله ملک حسینی(ره) با حضور شخصیت‌های برجسته ملی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مراسم با حضور  تعدادی از فقها و شخصیت‌های برجسته حوزوی، علمی و دانشگاهی و با حضور برخی از وزاری دولت و همچنین شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور در تالار دکتر عسکریان یاسوج برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آثار این نمایشگاه افزود: به کمک حوزه هنری  100 اثر عکس و دست‌نوشته‌های از مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی برای برگزاری این نمایشگاه جمع‌آوری کردیم.
وی عنوان کرد: فردا بعد از برگزاری کنگره ملی این آثار در نگارخانه باران به نمایش گذشته خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار