استاد دانشگاه:
گفتنی است؛مسئولان وزارت علوم و دانشگاه بوعلی سینای همدان از 2 سال پیش پیگیر ایجاد دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی، موسوم به«D8» در همدان بوده‌اند و هم اکنون این دانشگاه موافقت اصولی خود را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است و اساسنامه آن تایید اولیه مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم و وزارت امور خارجه را داشته و آمادگی دارد از ترم اول سال تحصیلی 97-1396 دانشجو پذیرش کند.
کد خبر: ۵۱۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 26 October 2017
تاسیس دانشکده D8 ثمره اهتمام وزیر پیشنهادی علوم در افزایش تعاملات بین المللی دانشگاه بوعلی سینا است.

به گزارش ایرنا، استاد تمام رشته شیمی تجزیه دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: دکتر منصور غلامی، وزیر پیشنهادی علوم در زمینه افزایش تعاملات بین المللی این دانشگاه اهتمام ویژه ای داشته و تاسیس دانشکده D8 در دانشگاه بوعلی سینا یکی از ثمرات ارزشمند آن است.

دکتر داوود نعمت اللهی افزود: در این راستا اعزام اعضای هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا به فرصت های مطالعاتی و کنفرانس های بین المللی رشد چند برابری داشته و باعث افزایش همکاری های بین المللی این دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: در این سال ها تفاهم نامه های مشترک با دانشگاه های معتبر جهانی مانند ریونینگ انگلیس، اورال روسیه، نیپیسینگ کانادا، ایران شناسی وین و مرکز ملی تحقیقات ایتالیا امضا شده است و در این قالب، اساتید این دانشگاه ها به صورت استاد وابسته در دانشگاه بوعلی سینا تدریس می کنند و همچنین طرح های مشترک تحقیقاتی در حال انجام است.

این دانشمند برتر کشورهای جهان اسلام اضافه کرد: دانشگاه بوعلی سینا یکی از محدود دانشگاه های کشور است که در طول مدیریت دکتر غلامی، مبلغ پژوهانه به منظور حمایت و تقویت پژوهش های دانشگاهی به طور منظم پرداخت شده است و این موضوع نقش موثری در پیشرفت های دانشگاه داشته است.

وی افزود: در مورد جایگاه این دانشگاه، رتبه دانشگاه از نظر رتبه بندی ISC که تنها مرجع رتبه بندی آموزشی و پژوهشی است از جایگاه 11در سال 1392 به جایگاه هفت در سال 1395 ارتقا یافته است و با توجه به رقابت شدید دانشگاه ها در این زمینه بسیار قابل قبول است.

دکتر نعمت اللهی که نامش در میان یک درصد دانشمندان برتر جهان به چشم می خورد اظهار کرد:هم چنین در اولین سطح بندی دانشگاه ها در سال 1395 توسط وزارت علوم که در تمامی پارامترها و فاکتورها انجام می شود، دانشگاه بوعلی در سطح 2 قرار گرفته و تا کنون نیز در این سطح مانده است.

وی بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا برای نخستین بار جزو 12 دانشگاه ایرانی در لیست یک درصد دانشگاه های موثر جهان قرار گرفت و تاکنون نیز در این لیست قرار دارد و جایگاه خود را تقویت کرده است.

این پژوهشگر برتر کشوری در سال 1395که تاکنون به همراه دانشجویان خود برنده چهار جایزه جشنواره بین المللی خوارزمی بوده است افزود: در طول مدیریت دکتر غلامی هر ساله یکی از پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینا در بین یکی از 10 پژوهشگر برتر کشور بوده است و دانشگاه بوعلی سینا تنها دانشگاه کشور است که سه سال متوالی پژوهشگر برتر کشوری داشته است.

وی با بیان اینکه کسب جایزه معتبر علامه طباطبایی، پنج جایزه جشنواره خوارزمی و 2 جایزه جشنواره فارابی در دوره مدیریت وزیر پیشنهادی علوم در دانشگاه بوعلی سینا رخ داد اظهار کرد: در زمینه افزایش مقالات بین المللی دانشگاه و ارجاعات به مقالات علمی دانشگاه رشد خوبی صورت گرفته است و از این نظر رشد دانشگاه از متوسط رشد کشوری بسیار بالا است.

گفتنی است؛مسئولان وزارت علوم و دانشگاه بوعلی سینای همدان از 2 سال پیش پیگیر ایجاد دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی، موسوم به«D8» در همدان بوده‌اند و هم اکنون این دانشگاه موافقت اصولی خود را از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است و اساسنامه آن تایید اولیه مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم و وزارت امور خارجه را داشته و آمادگی دارد از ترم اول سال تحصیلی 97-1396 دانشجو پذیرش کند.

سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی با عضویت هشت کشور ایران، ترکیه، بنگلادش، مالزی، اندونزی، مصر، پاکستان و نیجریه تاسیس شده است.

دکتر منصور غلامی رئیس فعلی دانشگاه بوعلی سینای همدان و گزینه پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درسال 1332در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد.

وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.

وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

منصور غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.

وی پس از آن به مدت 2 سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدد به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه دانش آموخته شد و به ایران بازگشت.

وی پس از بازگشت به ایران مجدد به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده ‌دار بود.

90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مرکز علمی دولتی و خصوصی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که 53.8 درصد دانشجویان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار