معاون سوادآموزی استان آذربایجانشرقی ضمن تشریح اهداف وبرنامه های سوادآموزی استان درسال 94 ، از کاهش آمار بیسوادی در سطح استان نسبت به سالهای گذشته خبر داد
کد خبر: ۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸ 23 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ،جمال پیری با اشاره به آمار بی سوادی استان در گروه سنی 49-10 سال براساس سرشماری سال 90 بالغ بر 183 هزار نفر اعلام کرد و افزود: الحمدالله با همکاری تمامی تلاشگران عرصه سوادآموزی این آمار در پایان سال 93 به 125 هزار نفر کاهش یافته است.

پیری اظهار امیدواری کرد با حمایت هایی که ازطرف هیات محترم دولت درخصوص ریشه کنی بیسوادی صورت می گیرد مابقی بیسوادان با همکاری و مشارکت تمامی دستگاههای دولتی و غیردولتی تحت پوشش سوادآموزی قرار گیرد.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به مشوق های پیش بینی شده برای سوادآموزی بیسوادان که پاداش نقدی بصورت مستقیم از طرف سازمان نهضت سوادآموزی پس از قبولی واخذ مدرک تحصیلی به حساب آنان واریز می شود خبر داد و گفت: تمامی اقشار می توانند در باسواد کردن بیسوادان چه درخانواده و چه در اجتماع مشارکت نمایند و علاوه بر اجر معنوی از پاداش نقدی حداقل ششصد هزارتومان بهره مند شوند.

وی از ایجاد مراکز یادگیری محلی خبر داد و افزود : سوادآموزان دراین مراکز علاوه برآموزش مهارتهای اساسی سوادآموزی ، مهارتهای زندگی نیز بر اساس نیازسنجی صورت خواهد گرفت و بزودی مراکز یادگیری محلی درشهرستانها و مناطق استان ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار