رئیس اتحادیه انفورماتیک و رایانه کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ریجستری تلفن همراه، گفت: با اجرای این طرح قیمت گوشی تلفن همراه از قبل هم ارزانتر می‌شود.
کد خبر: ۵۱۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شمس‌الله امیری، اظهار کرد: طرح ریجستری تلفن همراه طرح بسیار خوبی است که امیدواریم با جدیت مسئولین تا انتها پیش برود و بازار از گوشی‌های قاچاق عاری شود.

وی در خصوص نگرانی‌هایی که از افزایش قیمت گوشی موبایل بعد از اجرای طرح ریجستری وجود دارد، افزود: اگر افزایش قیمتی داشته باشیم ارزش دارد، زیرا مردم این قیمت بیشتر را برای خرید یک گوشی موبایل با برند معتبر و کیفیت خوب می‌دهند.

 رئیس اتحادیه انفورماتیک و رایانه کرمانشاه افزایش قیمت بعد از اجرای این طرح را نیز مقطعی دانست و یادآوری کرد: بعد از مدتی قیمت گوشی حتی از قبل هم ارزانتر خواهد شدو ثبات به بازار برمی‌گردد.

وی از افرادی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند درخواست کرد فعلا عجله نکنند تا  زمانی که قیمت‌ها ثابت و متعادل شود.

به گفته امیری، بعد از اجرای طرح ریجستری کمبود گوشی هم در بازار نخواهیم داشت و انواع شرکت‌های معتبر گوشی تلفن همراه، بر اساس عرضه و تقاضا در بازار ارائه محصولات خواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت گوشی‌های موبایل قاچاق موجود در بازار نیز خاطرنشان کرد: به صراحت می‌توان گفت که اکنون نزدیک به 60 درصد گو‌شی‌های موجود در بازار قاچاق است.

رئیس اتحادیه انفورماتیک رایانه کرمانشاه معتقد است، با اجرای این طرح دیگر گوشی‌های قاچاق موجود در بازار به هیچ دردی نمی‌خورد و حتی نیازی هم به جمع‌آوری آنها نیست.

امیری از پیامدهای وجود گوشی موبایل قاچاق در بازار هم یاد کرد و افزود: گوشی‌های قاچاق باعث شده نمایندگی‌های شرکت‌های معتبر بازار خوبی نداشته باشند و محصولات تولید داخل هم به فروش نرسد.

وی تاکید کرد: موبایل قاچاق تولید داخل را فلج کرده بود و گوشی قاچاق با قیمت پایین‌تر از تولید داخلی به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه انفورماتیک رایانه کرمانشاه گفت: عمده گوشی‌های قاچاق مربوط به چین و البته "استوک" و بازسازی شده است که با کیفیت پایین عرضه می‌شود.

وی در پایان از فعالیت 150 تا 160 واحد صنفی عرضه گوشی تلفن همراه مجاز در کرمانشاه خبر داد. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار