تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از جمع آوری کمک نقدی 220 میلیون ریالی مردم این استان برای مسلمانان آواره و بی سرپناه میانمار خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 29 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید سیفعلی درگاهی اظهار کرد: در فراخوان جمع آوری کمک های مردمی برای مسلمانان میانمار، 65 پایگاه ثابت و سیار این جمعیت با 300 نفر از داوطلبان و کارکنان در مناطق مختلف استان مستقر شدند.
وی با بیان اینکه کمک های نقدی مردم همچنان در حال جمع آوری است، گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش، کار اطلاع رسانی از طریق مدارس و فرهنگیان انجام شده است.
درگاهی تصریح کرد: شماره حساب 99999 بانک های ملت، ملی، صادرات، رفاه کارگران، مسکن، دی، تجارت، سپه، شهر و آینده، برای واریز وجوه نقدی مردم برای کمک با آوارگان میانمار تعیین شده است.
به گفته وی، کمک های نقدی پس از واریز به حساب جمعیت هلال احمر و تهیه اقلام ضروری از طریق صلیب سرخ جهانی در اختیار مردم میانمار قرار می گیرد.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دستکم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمارند که دولت میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می داند.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر دهها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار