استاندار فارس گفت: پرداختن به گرفتاری ها، مشکلات و خسارت های ناشی از پدیده های طبیعی که به منازل، تاسیسات و معاش مردم وارد شده باید به شکل ویژه و در حد توان در دستور کار مسئولان ملی، استانی و شهرستانی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 30 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایزنا:اسماعیل تبادار، عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران فارس در شیراز، با اشاره به بروز برخی خسارت ها در استان در نتیجه سیل سال 95 افزود: باید با تدبیر و تمهیدات لازم و بر اساس بهره گیری از امکانات موجود، مشکلات شهرها و روستاهای آسیب دیده برطرف شود و بانک ها نیز فرصت مناسب تری را فراهم کنند تا التیام بخش درد آسیب دیدگان و خسارت دیدگان از این حوادث باشد.
وی، فارس را از استان های سیل خیز و زلزله خیز کشور دانست و اظهار داشت: شورای هماهنگی مدیریت بحران باید برای رفع مشکلات ناشی از بحران راهکارهای عملی ارائه دهد و مراحل اجرای کار نیز تا حصول نتیجه در کارگروه های زیر مجموعه این شورا مورد بررسی قرار گیرد.
او اظهار کرد: برای رفع مشکل خشکسالی ارائه راهکارهای عملیاتی لازم است و در جبران خسارت پروژه های آسیب دیده در حوادث گذشته اگر اعتبارات ستاد حوادث پاسخگو نیست باید از اعتبارات استانی نیز استفاده شود.
استاندار فارس، داشتن نگاه کلان به بیمه ها را نیز امری ضروری دانست و افزود: باید سطح بهره گیری از بیمه ها در کشور افزایش یابد تا بار مالی مضاعف از روی دوش دولت برداشته شود که تحقق این مهم مستلزم فرهنگ سازی جدی در کشور است.
تبادار، با اشاره به در پیش بودن زمستان و سرما، تمام دستگاه های ذی ربط را مکلف کرد که در حوزه وظایف و اختیارات خود به بررسی وضعیت جاده ها، پل ها، رودخانه ها، آبراه ها و بناها بپردازند و از مطلوب بودن شرایط آنها اطمینان حاصل کنند.
استاندار فارس افزود: برای کاهش میزان خسارت ها و تهدیدات باید از احداث و اجرای طرح های عمرانی در مسیر رودخانه ها جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار