فرماندار شهرستان استهبان گفت: با هدف معرفی هر چه بیشتر زعفران استهبان به جهانیان و تبیین جایگاه این طلای سرخ در بازارهای جهانی، نخستین جشنواره زعفران دوم آذرماه 96 به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 30 October 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی شرفی، بیان داشت: معرفی قابلیت های زعفران برای سرمایه گذاران، ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول، آشنایی با روش های جمع آوری و فرآوری زعفران، آموزش روش های بسته بندی و عرضه زعفران به صورت مکانیزه، بهداشتی و متناسب با پیشرفت های روز دنیا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: ساماندهی بازارهای خرید و فروش زعفران، افزایش میزان بهره وری، معرفی زعفران به عنوان محصول کم آب برای کشت جایگزین با محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد و تبیین خواص زعفران از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می آید. 
فرماندار استهبان ادامه داد: این جشنواره با محوریت شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر پیشبرد سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار برگزار می‌شود. 
شرفی افزود: با توجه به اینکه شهرستان استهبان از قابلیت های گردشگری ارزشمندی برخوردار است، برگزاری این جشنواره می تواند در زمینه جذب گردشگر بسیار موثر باشد.
او گفت: در سال 95 سطح زیر کشت زعفران در شهرستان استهبان 494 هکتار بود اما این میزان در سال 96 با 18 هکتار افزایش به 512 هکتار رسیده است.
شرفی بیان کرد: متوسط تولید زعفران در این شهرستان در هر هکتار پنج کیلوگرم است و پیش بینی می شود در سال جاری نزدیک به 2 هزار و 500 کیلوگرم از این محصول برداشت شود.
وی اضافه کرد: زعفران به عنوان گران ترین محصول کشاورزی و ادویه جهان از جایگاه ویژه ای در بین محصولات صنعتی ایران برخوردار است و هم اینک کشورمان بزرگترین تولید و صادرکننده فله ای زعفران در جهان است. 
شهرستان استهبان در فاصله 175کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار