املاک عمومی کرج یکی از موضوعات بحث‌برانگیزی بود که از همان روزهای نخست آغاز به کار شورای شهر پنجم مطرح و زیر ذره‌بین قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 04 November 2017

به گزارش تابناک : این موضوع در جلسه روز پنجم مهرماه با کلیدواژه‌هایی همچون دست‌های مرئی و نامرئی، تهاترهای عجیب و غریب و اراده‌هایی برای عدم شناسایی املاک، پیوند خورد تا رشته‌ای دیگر در رشته‌های کلاف سردرگم مدیریت شهری کلانشهر کرج تنیده شود.

زمین‌هایی که کسی از وجود آنها خبر ندارد، تهاترهایی که با قیمت ناچیز انجام شده و بده بستان‌هایی که کسی نمی‌داند چطور صورت گرفته، همه در قالب این موضوع گنجانده شده بود و بحث‌هایی را به خود مشغول داشت.

منصور وحیدی، نائب رئیس شورای شهر کرج در میان نطق پیش از دستور جلسه پنجم مهرماه به این موضوع گریزی زد.

وحیدی در این باره گفت: در حوزه املاک عمومی دست‌های مرئی و نامرئی در کار بوده تا این املاک خوب شناسایی نشود؛ ارزش املاک عمومی کرج بالغ بر هزاران میلیارد است ولی برخی از این املاک در اختیار عده‌ای قرار گرفته که ابهام دارد.

در همان جلسه، اصغر نصیری، شهردار کرج نیز ابهام و عدم شناسایی املاک عمومی کرج را یکی از دلایل تهاترهای نادرست عنوان کرد و از فعالیت کمیسیون تعیین وضعیت املاک عمومی کرج برای روشن شدن این موضوع خبر داد.

وی در آن جلسه در خصوص کمیسیون تعیین وضعیت املاک عمومی کرج گفت: دو هفته است که مشغول جمع‌آوری آمار و اطلاعات املاک عمومی کرج هستیم اما هنوز نتوانسته‌ایم این آمار را جمع کنیم. باید از املاک شهرداری با خبر باشیم و بدانیم که چه چیزهایی داریم.

نصیری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تهاترهایی صورت گرفته است که کسی از آن خبر ندارد. هماهنگی در این حوزه بسیار ضعیف است. اگر قرار است ملکی تهاتر شود باید در یک جا تصمیم گرفته شود و همه از آن با خبر شوند و ثبت شود.

این بحث ادامه داشت تا این‌که شهردار کرج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از نتایج خوب کمیسیون تعیین وضعیت املاک عمومی کرج خبر داد.

نصیری در این خصوص با بیان این مطلب که  کمیسیون تعیین وضعیت املاک شهرداری در حال حاضر فعال است، افزود: پیش از این متولی جمع‌آوری اطلاعات املاک چند گروه بودند ولی ما اینها را متمرکز کردیم و نهایتا طبق ساختار سازمانی شهرداری، اداره کل مسئول این موضوع است.

شهردار کرج در خصوص روند جمع‌آوری اطلاعات نیز گفت: در حال حاضر اطلاعات و آمار جمع‌آوری و جمع‌بندی شده و آمار آماده است.

این می‌تواند برای کرج نویدبخش باشد، حال باید منتظر ماند و دید که آیا پس از گردآوری این اطلاعات، شهرداری کرج به تهاترهای مبهم که در سال‌های گذشته صورت گرفته نیز ورود خواهد کرد یا خیر.





منبع : شهردار آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار