رضا زارعی در گفتگو با تابناک:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:سطح زیر کشت زعفران استان 105 هکتار است که سال گذشته سطح زیر کشت زعفران استان 92 هکتار بوده است.
کد خبر: ۵۱۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 05 November 2017
رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:زمان برداشت زعفران در استان کرمانشاه از اوایل آبان ماه شروع شده و تا بیستم همین ماه ادامه داردو پیش بینی می شود   350 کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه برداشت شود.

وی خاطر نشان کرد:متوسط عملکرد زعفران استان در هر هکتار 3 و نیم تن است لذا زعفران استان بسیار مرغوب بوده و مورد تایید آزمایشگاه های بین المللی است و  در داخل بسته بندی و فراوری شده و به مصرف داخل و خارج استان می رسد در زمینه فرآوری زعفران 2 کارگاه فرآوری و بسته بندی در استان فعال می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال جاری 60 تن پیاز زعفران به استان حمل شده که از استانهای خراسان رضوی و جنوبی تامین شده است.

زارعی با اشاره به توسعه کشت زعفران استان افزود: حدود 2میلیارد و 130 میلیون تومان در این زمینه اختصاص یافته که به واسطه زمان تامین این اعتبار کار خرید محموله پیاز زعفران برای سال آینده انجام خواهد گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار