همزمان با نقاط مختلف كشورمان، راهپیمایی ۱۳ آبان در روز جهانی مبارزه با استكبار در نقاط مختلف فارس برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 05 November 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:راهپیمایان در اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان، نوجوانان، بزرگسالان و مرد و زن از هر صنف و قشری در این راهپیمایی به‌صورت یكپارچه و هم‌نوا بر مواضع ضد استكباری خود تأكید كردند.

در راهپیمایی دیروز، شركت‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردها و پارچه نوشته‌هایی، ضمن گرامی‌داشت سالروز ۱۳ آبان و یادآور رخدادهای این روز، پیروی خود از مسیر تبیین شده توسط مقام معظم رهبری در مبارزه با زیاده‌خواهی‌های استكبار جهانی را مورد تاكید قرار دادند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در شیراز طی دو مسیر میدان شهدا به سمت خیابان ۹ دی و چهارراه شاهزاده قاسم به سمت خیابان ۹ دی برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم راهپیمایی 13 آبان با اشاره به اینکه باید با برنامه‌های مختلف روحیه استکبارستیزی را تقویت کرد، اظهار داشت: 3 واقعه مهم در روز 13 آبان رخ داده که مهم‌ترین آنها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده است.

سردار سید هاشم غیاثی با بیان اینکه امام راحل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند، گفت: با تسخیر لانه جاسوسی نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی نقش بر آب شد و گرامیداشت این روز فرصت خوبی برای تشریح و تبیین جنایات امریکا است. وی با بیان اینکه اسناد جاسوسی آمریکا تنها مربوط به ایران هم نبود بلکه 67 جلد کتاب از آنها تهیه شد، افزود: باید این موارد برای نسل جوان تبیین شود و استکبارستیزی در 13 آبان منحصر به برنامه‌های نمادین نباشد.

سردار غیاثی با بیان اینکه این روز مختص دانش‌آموزان نیست، بیان کرد: مسیر استکبارستیزی باید ادامه پیدا کند و استمرار این مسیر در تبعیت از ولایت، انسجام و همدلی و صمیمیت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیرو خط امام که سفارت آمریکا را تسخیر کردند، وابسته به هیچ جریان سیاسی نبودند، عنوان کرد: دانشجویان انقلابی بعد از پیام 12 آبان 58 حضرت امام(ره) که باید تلاش بیشتری در مبارزه با آمریکا انجام شود، تصمیم به تسخیر لانه جاسوسی گرفتند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به جایگاه و اقتدار امروز ایران اسلامی تصریح کرد: دشمن تلاش کرده با تحریم و اقدامات این چنینی ملت ایران را شکست دهد اما این امر نه تنها خللی در جبهه‌گیری ملت ایران در برابر استکبار ایجاد نکرده بلکه پس از 40 سال به دلیل انسجام مردم و تبعیت از ولایت همه توطئه‌ها نقش بر آب شده است و ملت ایران دشمنان نظام اسلامی را به استیصال کشانده‌اند.

سردار غیاثی با بیان این نکته که ملت ایران در هر برهه از زمان تکلیف خود را می‌دانند و به خوبی به آن عمل می‌کنند، از مردم استان فارس دعوت کرد در تجمع بزرگ اربعین حسینی که در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود، شرکت کنند.

* حفظ هویت و روحيه‌ي انقلابی براي دانش آموزان ضروري است

در دیگر مراسم این روز، زنگ استکبار ستیزی به صورت نمادین در آموزشگاه دخترانه شاهد فیض ناحیه 3 آموزش و پرورش استان فارس نواخته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداري فارس در این مراسم گفت: در برهه‌ حساس كنوني حفظ هويت و روحيه‌ انقلابي در دانش‌آموزان و دانشجويان يك ضرورت مهم محسوب مي‌شود كه بايد به آن توجه داشت.  هادي پژوهش‌جهرمي دانش‌آموزان امروز را وارثان دانش آموزانی دانست كه در دوران انقلاب و دفاع مقدس، هم درس خواندند و هم از انقلاب و ميهن دفاع كردند.

او با بيان اينكه دانش آموزان امروز وارث بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی هستند که برای استقلال این مملکت جان خودشان را فدا کردند، گفت: امروز دانش‌آموزان بايد همان مسیر و راه را با درس خواندن، تلاش و کوشش بیشتر، همراه با حفظ  هویت و اصالت انقلابي، طي كنند. معاون سیاسی استانداري فارس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا خصوصا شهدای دانش آموز و دانشجوی روز 13 آبان سال 57 گفت: ما یک تنفر عمیقی از آمریکا داریم و شاید برای شما دانش آموزان این سؤال پیش آمده باشد که چرا اینقدر از آمریکا متنفر هستیم؛ چرا مرگ بر آمریکا می گوییم با اینکه اسلام دین رحمت و رأفت است و ما منادیان اسلام هستیم و از اسلام صحبت می کنیم؟

او ادامه داد: قبل از انقلاب تمام امور و اختیارات کشور در اختیار آمریکایی ها بود؛ آنها اگر اراده می کردند اتفاقی رخ می داد، اگر اراده می کردند برنامه ای اجرا می شد و اگر اراده می کردند ایران در آرامش بود؛ در منطقه به شکل و به نحوی عمل می شد که آنان می خواستند.

پژوهش گفت: آمریکایی ها از طریق رژیم شاه تمام منویات خودشان را اجرایی می کردند با آزادی های اصولی و اساسی که حق هر انسانی است مخالفت می کردند و برای حفظ رژیم شاه همه ابزارها و امکانات را به کار گرفته بودند ، اگر زندانها و شکنجه گاهها همه مملو از مبارزین و کسانی که علیه رژیم شاه مبارزه و مقاومت می کردند پر بود؛ مسلما بدانید که نقشی و رنگی از حضور آمریکا در آن جریانات بود و چراغ سبز آمریکایی ها و غربی ها در حمایت از رژیم شاه دیده می شد.

معاون سیاسی استانداري فارس افزود: وقتی که جوانه های انقلاب در حال رویش بود و آن زمانی که شعله های خشم مردم برافروخته شده بود و رژیم شاه به مقابله با مردم برخاسته بود؛ مسلما تفکر امریکایی و جریان آمریکایی در پشت این قضیه نهفته بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز با گرامیداشت روز 13 آبان اظهار داشت: پس از نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی، دانش آموزان دوشادوش معلمان خود در مراسم راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند.

آذری با اشاره به اینکه دراین روز و هفته برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس برگزار می‌شود، گفت: مدارس متناسب با سلیقه دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی برنامه‌های متنوعی از جمله تجلیل از دانش آموزان برتر و برگزاری مراسم سخنرانی  را  انجام می‌دهند.وی افزود:حضور دانش‌آموزان در مراسم غبارروبی و نثار شاخه‌های گل بر مزار شهدای دانش‌آموز، پخش سرودهای مناسب در زمان زنگ تفریح،استفاده از تصاویر شهدای دانش‌آموز در راهپیمایی،‌ دعوت از اولیای شهدای دانش‌آموز و خانواده‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان برای بازگویی زندگی و خاطرات ماندگار از سایر برنامه‌هاست.

سیروس پاک فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: روز 13 آبان روزی برای تجدید پیمان مردم و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با آرمان‌های انقلابی و ضد استکباری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی بیان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان نسل امروز باید ادامه دهنده راه گذشتگان و جوانانی باشند که لانه جاسوسی را با شجاعت و درایت تسخیر کردند.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که روز به روز داشته‌های انقلاب در بین نسل جدید فرهنگ‌سازی شود تا با الگوگیری بتوانند راه آنان را ادامه داده و آینده درخشانی برای ایران اسلامی رقم بزنند. عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بدون شک حضور منسجم دانش‌آموزان و  دانشجویان در راهپیمایی روز 13 آبان و اعلام انزجار نسبت به دشمنان انقلاب اسلامی، نقش تعیین کننده‌ای در بر ملا شدن توطئه‌های آنان دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار