صبح امروز تعدادی از مردم روستای شیخ عبود بیضا به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در اقدامی خداپسندانه با برپایی چند دیگ آش نذری ارادت و اعتقاد قلبی خود را به ساحت اهل بیت (ع) ابراز داشتند.
کد خبر: ۵۲۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 09 November 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:به مناسبت فرارسیدن اربعین امام حسین«ع» به همت جوانان ومشارکت خیرین موکب خادم الحسین «ع» روستای شیخ عبود بیضا بیش از سه تن آش سبزی پخت وتوزیع شد.این اقدام که برای سومین سال متوالی در روستای شیخ عبود بیضا انجام شد وجلوه ای از یک حرکت زیبا و دیدنی را به نمایش گذاشتند.

سید عباس حسینی یکی از بانیان این تامر خیر در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه این برنامه و پخت آش سبزی به صورت خودجوش بوده و بدون کمک از نهاد یا اداره ای  این کار انجام می پذیرد بیان داشت: در ابتدا این نذر را به صورت جزئی ودر محل آشپزخانه خانه ام طبخ می کردم وبا عنایات اهل بیت توانستم آنرا توسعه دهیم و امسال تصمیم گرفتیم مصادف با اربعین حسینی  مهیا کنیم.

بانی این مراسم خیرافزود: طبخ آش صلواتی دراین ایام کار نو و جدیدی بوده  برای اولین باردر روستاودر فضایی باز  طبخ می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم با استقبال  بسیار خوبی از طرف مردم شهر برای کمک به طبخ وتوزیع آش  مواجه گردیده است گفت ماکار پخت وتوزیع رادرفضایی گسترده آماده نمودیم تا  مردم بتوانند دراین امر خیر وخداپسندانه شرکت کنند.

سید عباس حسینی عضو این موکب گفت: جوانان این موکب همه ساله در شب اربعین امام حسین«ع» با همکاری خیرین روستا اقدام به پخت آش سبزی می کنند واین کار از سال های قبل ابتداء با یکصد کیلو آغازشد ودر هرسال نسبت به سال قبل افزایش یافت وامسال به بیش از سه تن رسید

حسینی یکی از خادمین برپایی این مراسم حسینی در گفتگو با خبرنگارما گفت:برای پخت این آش بیش از یکصد نفر از خواهران وبرادران عاشق اهل بیت«ع» به ویژه سید وسالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین«ع»همکاری دارند ضمن اینکه برای پخت این آش سبزی پنج راس گوسفند، یکصد وپنجاه کیلو لوبیا، سیصد کیلو سبزی مخصوص آش ،دویست کیلو نخود وسیصد کیلو خرده برنج با همکاری خیرین  تهیه ودر اختیار موکب گذاشته شده است.

برای پخت آش صلواتی از بهترین و مرغوب‌ترین مواد استفاده می‌شود.و در میان مردم توزیع می شود . مردم برای گرفتن آش تبرکی  از ساعت‌ها قبل در محل حضور پیدا می‌کنند. طبخ آش نذری که تاصبح ادامه دارد مداحان اهل بیت با حضور خود در کنار سایرخادمین اهل بیت عصمت وطهارت مشغول خواندن دعا وذکر میصبت می شوند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار