کد خبر: ۵۲۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 11 November 2017
تابناک / عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان استعفای حریری نخست‌وزیر لبنان را در عربستان را از اعجاب عصر کنونی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی با هرگونه تجزیه داخلی در لبنان مخالف است.

رضا سیمبر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت بابیان اینکه رژیم سعودی در تحولات منطقه روندی یک‌جانبه را دنبال می‌کند، اظهار کرد: عربستان سعودی هم در مباحث خاورمیانه و هم در مباحث سوریه بازی یک‌جانبه را به سمت خلیج‌فارس ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عربستان با جنگ یمن شروع کرد و به رخدادهای دیپلماتیک قطر رسید افزود: عربستان سعودی با تحریم و فشار بر قطر سعی در ایفای نقش یکجانیه در منطقه دارد.
 
عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه عربستان در حال گسترش سیاست‌های یک‌جانبه خود است، گفت: عربستان در تلاش است تا سیاست‌های خود را به لبنان بکشاند.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: لبنان به دلیل اینکه سرزمینی ژئوپلیتیکی و استراتژیکی هم برای صهیونیستی‌ها و هم برای آمریکایی‌ها به شمار می‌رود برای صهیونیستی‌ها و آمریکایی‌ها دارای اهمیت است.

مدیر گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان بابیان اینکه مداخله‌های متفاوتی را آینده نزدیک در مسائل لبنان را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: باید هشیاری و هشداری نیروی‌های متحد لبنان به‌ویژه دولت و حزب‌الله لبنان را در رابطه با آینده آن کشور شاهد باشیم.

سیمبر علاوه بر ضعف شخصیتی حریری استعفای وی را از اعجاب عصر کنونی خواند و افزود: در تاریخ معاصر عجیب‌وغریب است که یک مقامی را بگیرند و در کشور دیگر مجبور به استعفا کنند.

وی با اشاره به موقعیت و موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با استعفای سعد حریری بیان کرد: ایران هرگونه تجزیه و جنگ داخلی در لبنان را محکوم می‌کند و خواهان یکپارچگی لبنان است چون لبنان حائل کشورهای مقاومت در منطقه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار