در نشست مشترک با شورای شهر بجنورد مطرح شد:
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امضای تفاهم نامه مشترک در خصوص دو منطقه گردشگری "باباامان"و "بش قارداش" باعث ایجاد تغییرات مثبت درخصوص این مناطق و رونق گردشگری در بجنورد عنوان کرد.
کد خبر: ۵۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 24 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدسویدانلویی در نشست مشترک با اعضای شورای شهر در خصوص مناطق نمونه گردشگری وانعقاد تفاهم نامه مشترک گفت:اعتباری بالغ بر 300میلیون تومان ازسوی سازمان میراث فرهنگی برای فراهم ساختن زیرساخت های گردشگری منطقه ملی بابا امان صورت گرفته است که با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی این پروژه عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه هویت با تاریخ و فرهنگ پیوند عمیق دارد آن را وزنه فکری و فرهنگی دانست و افزود:در این مقوله نوع المان های شهری می تواند هویت شهری یک خیابان و یا نوع معماری شهر باشد بنابراین مدیریت شهری باید به خیابانها و آثار شاخص معماری و میراث معنوی،سنت ها و آیین ها عنایت ویژه ای داشته باشد.
سویدانلویی در زمینه ایجاد طرح گذر از فرهنگ و هنر گفت:به منظور حفظ و پاسداشت میراث معنوی در اجرای این طرح سنگ فرش پیاده رو مدنظر قرار گرفته است که تحقق این برنامه در گروی همکاری شهرداری،اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان است.
وی با بیان اینکه امروز هویت شهری از عوامل فرهنگی به شمار می‌رود،تصریح کرد:باید به سمتی برویم تا عوامل فرهنگی و هویت شهری را بیش از پیش نمایان و به مردم و گردشگران معرفی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد:امروز بناهای مختلف تاریخی در بافت شهری همچون آینه‌خانه،حسینیه جاجرمی،سبزه‌ میدان و برخی دیگر از طرح‌های تاریخی را داشته که باید از این ظرفیت‌ها برای معرفی این استان و جذب گردشگر استفاده کرد.
وی یکی از مهم‌ترین طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی را احیای مجموعه سبزه‌میدان بجنورد اعلام کرد و گفت:ما می‌خواهیم با اجرای این طرح سبزه میدان را از مهجوریت خارج و آن را احیا کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:همچنین استقبال خوب مردم استان را به مناسبت هفته میراث فرهنگی از موزه‌های مرکز خراسان شمالی داشتیم که برای‌مان بسیار ارزشمند بود.
رییس شورای شهر اسلامی بجنورد نیز در ادامه بر تعاملات وارتباطات میراث فرهنگی واعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت:ارتباطات و تعاملات باعث می شود که فعالیت ها تقویت شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار