معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز:
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: در دانشگاه های کشور در حوزه های مختلف ظرفیت های زیادی وجود دارد و از این رو ضروری است دانشگاه ها با توجه به پتانسیل های خود به نیازهای موجود جامعه و صنعت توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 15 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمد مقدم واحد، امروز در نشست علمی  "کشاورزی دقیق " در دانشگاه تبریز اظهار داشت: امروزه دانشگاه های با توجه به نیاز جامعه و صنعت به سمت دانشگاه های کارآفرین در حرکت هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها زمانی در حوزه آموزش فعالیت می کردند و بعد با توجه به نیاز به سمت پژوهش رفتند و الان نیز در فاز سوم یعنی دانشگاه های کارآفرین در حرکت هستند، افزود: در شرایط فعلی برای دانشگاه ها فرصت خوبی است تا به نیازهای واقعی جامعه و صنعت بپردازند و مشکلات و نیاز های آن را رفع نمایند.

مقدم واحد در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر نیز در دانشگاه تبریز ارتباط خوبی بین جامعه و صنعت فراهم شده و این دانشگاه مسائل و مشکلاتی را که از طریق تحقیق و محصولات جدید دانش بنیان قابل حل بود را در دستگاه ها و شرکت ها با ایجاد تفاهم همکاری فی مابین برطرف نموده است، اضافه کرد: به طور مثال در این راستا می توان به تفاهم همکاری با شرکت پتروشیمی، صنایع دفاع، آب و برق منطقه ای، شرکت پگاه، مس سونگون، محیط زیست، پالایشگاه و ... اشاره کرد.

قائم مقام دانشگاه تبریز نیز در سخنرانی در خصوص اینکه کشاورزی دقیق چرا، اظهار داشت: کشاورزی دقیق استراتژی مدیریتی بر اساس نگاه آینده به کشاورزی است که جزئیات و اطلاعات هر بخش و قسمت مرزعه در ابعاد مختلف را در برمی گیرد و مدیریت دقیقی بر نهادهای تولیدی محصولات اعمال می کند.

حمید رضا قاسم زاده افزودک در کشاورزی دقیق با استفاده از فناوری های نوین و هوشمند، که در این بخش حسگرها، مبدل ها، داشتن دانش فن آوری های نوین و استفاده از تجهیزات نوین، پردازش گرها نقش تعیین کننده ای دارند که سنجش و هدایت تجهیزات، ادوات و ماشین ها کاملا به صورت خودکار و هوشمند صورت می گیرد.

  ارائه مقاله توسط حمیدرضا قاسم زاده، با عنوان " کشاورزی دقیق، چرا؟ "، اسکندر زند، با عنوان" ضرورت پرداختن به کشاورزی دقیق در کشور"، پروفسور میکیو اومدا با عنوان " کشاورزی دقیق و هوشمند "، پیام ویدئویی " پروفسور نیکولاس تریمبلی "، صابر گلکاری با عنوان " نگاه بخش تحقیقات کشاورزی کشاورزی به کشاورزی دقیق" از دیگر برنامه های روز اول این نشست علمی بود.

همچنین در حاشیه این همایش تفاهم نامه ای بین دانشگاه تبریز و موسسه دیم کشور به امضای دکتر محمد مقدم واحد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، دکتر اسکند زند، معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و دکتر صابر گلکاری،رئیس موسسات تحقیقاتی دیک کشور رسید.

یادآور می شود: برگزاری کارگاهی با عنوان DGPS و  کارگاه استفاده از تصاویر ماهواره ای در کشاورزی از برنامه های روز دوم این نشست خواهد بود.

همین گزارش حاکی است: نشست علمی  "کشاورزی دقیق " به میزبانی گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه تبریز طی روزهای 24 و 25 آبان سالجاری در تالار لعل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :