نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نخبگان و استادان دانشگاه باید از تندرروی ها و افراط ها در فضاهای دانشگاهی پرهیز کنند و این گونه فضاها را در محیط های دانشگاهی به حداقل برسانند.
کد خبر: ۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 24 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه سه شنبه در دیدار با استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان فارس بیان کرد: باید تلاش شود فضای عقلانیت بیش از گذشته در محیط های دانشگاهی ما حاکم شود زیرا جاری بودن فضاهای عقلانیت و خرد محوری بر دانشگاه ها و فضای توسعه استان انتظار مردم از استادان و نخبگان و دانشگاه هاست.

وی افزود: همچنین در محیط های دانشگاهی باید به ابعاد مختلف ارزش های انسانی توجه ویژه شود و دانشگاه ها باید دانشمندانی تربیت کنند که ارزش های یک انسان والا را دارا باشند که تحقق این مهم مرهون تلاش استادان دانشگاه هاست.

آیت الله ایمانی اظهارداشت: نیروی انسانی نخستین سرمایه کشورها در جهان محسوب می شود که فضاهای گسترده دانشگاهی در کشور و به ویژه استان فارس و استادان دانشگاه فضای افزایش نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه مهم در کشور را فراهم می کنند.

وی اضافه کرد: امروز ظرفیت علمی کشور ما حدود یک و نیم درصد تولیدات علمی جهان را به خود اختصاص داده و در عرصه های مختلف علمی جهان می درخشد که پیشرفت های کشور در عرصه های هسته ای، نانو، صنعت و هوافضا گوشه ای از خدمت و جهاد استادان و نخبگان دانشگاه ها به جامعه است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز استادان و نخبگان دانشگاهی ما با مشکلاتی روبرو هستند که دشمنان و کشورهای بیگانه با هدف سوءاستفاده از این شرایط برای جذب افکار و انسان های برجسته و نخبه کشور ما برنامه ریزی کرده اند که ایستادگی و مقاومت استادان و نخبگان دانشگاهی ما در کشور نوعی جهاد است.

او عنوان داشت: استادان، علما، متخصصان و نخبگان ما علیرغم وجود مشکلات و کمبودهای موجود در کشور، همچنان بر آرمان های انقلاب اسلامی ایستادگی کردند که این جهاد آنها ارزشمند است.

ایمانی افزود: تربیت حجم عظیم دانشجو و تامین نیازهای علمی کشور یکی از مجاهدت های استادان دانشگاه است که ظرفیت میلیونی امروز دانشجویان کشور بعد از انقلاب اسلامی یک نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم.



*** سه دانشگاه از استان فارس جز یک درصد دانشگاه های برتر جهان



وی گفت: استان فارس از دیربار در مباحث علمی در کشور پیشتاز و پیشرو بوده است که هم اینک سه دانشگاه شیراز، علوم پزشکی شیراز و صنعتی شیراز از مجموع دانشگاه های استان فارس در ردیف برترین های دانشگاه های جهان قرار گرفته و جزو یک درصد دانشگاه های جهان است که این افتخاری برای فارس است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: باید تلاش درعرصه های نوین و جدید در عرصه های علمی در دانشگاه شیراز به عنوان افتخار و الگو در کشور انجام و این فعالیت ها به کشور معرفی شود .

وی اظهارداشت: امروز مراکز دانشگاهی ما باید در عرصه های مختلف دارای موقوفاتی باشند که اتکای آنها به دولت و اعتبارات دولتی را کاهش دهد.

ایمانی اضافه کرد: دولت نیز باید فضایی فراهم کند تا بخش خصوصی بتواند در این زمینه سرمایه گذاری و فعالیت کند.

وی گفت: امروز توجه به دانشگاه، استادان دانشگاه، آزمایشگاه ها، پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی از اولویت هاست که خیران باید برای آن سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: امروز علم و نیروی انسانی، قدرت وسرمایه برتر در جهان است که تولید کنندگان علم و دانشمندان برندگان در این زمینه هستند.



*** دبیرخانه دائمی همایش دوسالانه در دانشگاه شیراز

وی اظهارداشت: دبیرخانه دائمی همایش دوسالانه 'نواندیشی کلام رهبری' در کشور در دانشگاه شیراز دائر شده است و این دانشگاه هر دو سال میزبان و برگزار کننده این همایش در کشور است.

او ادامه داد: این دبیرخانه دائمی به دلیل توانمندی های دانشگاه شیراز به این دانشگاه داده شده است که عموم استادان و روسای دانشگاه های استان باید در ارتقای کیفی و برگزاری هر چه بهتراین همایش همراهی و همکاری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امروز در استان فارس مشکلات و معضلات مختلفی در بخش های صنعت و کشاورزی وجود دارد که برای حل و توسعه این بخش ها باید از خدمات علمی و فنی کمک بگیریم.

وی گفت: متاسفانه در عرصه صادرات خدمات در استان فارس بسیار کم کار شده است در حالی که امکانات عظیم دانشگاه های ما برای صادرات علمی، فنی و صنعتی در استان وجود دارد که مورد کم توجهی مسئولان قرار گرفته است.

ایمانی افزود: پیوند علم، صنعت و کشاورزی در استان و کشور حاصل زحمات استادان و نخبگان دانشگاه ها است که بالا بردن سطح تولید علم بر اساس مقتضیات استان و کشور بر عهده نخبگان دانشگاهی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار