مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از تشکیل کمیته‌ نرخ‌گذاری مرغ در همدان خبرداد.
کد خبر: ۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 25 June 2015

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: 60 درصد از واحدهای عرضه مرغ همدان به تابلوهای اعلام قیمت مرغ مجهز شدند.

به گزارش ایسنا؛‌ ، "علیرضا حسن‌پور" با بیان اینکه علاوه بر نظارت و حضور میدانی، اقداماتی در راستای پیشگیری از تخلف در واحدهای صنفی در دستور کار تعزیرات قرار گرفته است، اظهار کرد: نصب تابلوهای اعلام قیمت روزانه مرغ در فروشگاه‌های عرضه مرغ به عنوان یک کار نو در سال‌جاری با همکاری اتاق اصناف صورت گرفت.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ و فرآورده‌های آن به صورت روزانه در این تابلوها اعلام می‌شود که در نهایت باعث یکنواختی قیمت مرغ در نقاط مختلف شهر می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه تاکنون 60 درصد از واحدهای عرضه مرغ این تابلو را نصب کرده‌اند، عنوان کرد: اگر واحد صنفی این تابلو را نداشته و یا به هر علت خاموش باشد تخلف محسوب شده و بازرسی ویژه‌ای از این واحد به عمل خواهد آمد.

کمیته نرخ‌گذاری مرغ در همدان تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از تشکیل کمیته‌ نرخ‌گذاری مرغ در همدان خبرداد و گفت: کمیسیون تنظیم بازار مصوب کرد کمیته‌ای برای قیمت‌گذاری مرغ در همدان تشکیل شود به‌طوریکه این کمیته در حال حاضر فقط در شهر همدان فعال است و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح به سایر شهرها و استان‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

وی همچنین در خصوص عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندی شده خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی به‌عنوان متولی نظارت برفرآورده‌های دامی تمامی واحدهای عرضه مرغ را مکلف کرده که تمامی فرآورده‌های مرغی به‌صورت بسته‌بندی شده عرضه شود و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اختلاف قیمت فاحشی بین مرغ کشتار همدان و سایر بندها مشاهده شد، ادامه داد: در این راستا از تمامی کشتارگاه‌های استان همدان و سایر استان‌ها بازدید و بازبینی انجام گرفت تا نقاط ضعف و قوت آن‌ها بررسی و مرتفع شود.

وی با تاکید براینکه تمامی کشتارگاه‌ها مکلفند حداق‌های استاندارد را اجرا کنند، بیان کرد: خوشبختانه در آخرین بازرسی‌های صورت گرفته از کشتارگاه‌های استان شاهد تغییرات مطلوبی در این کشتارگاه‌ها بودیم و وضعیت آن‌ها به مراتب بهتر از قبل شده بود.

وی یادآور شد: بر همین اساس در کمیسیون نظارت تصویب شد اختلاف قیمت مرغ سایر استان‌ها با مرغ کشتار همدان نباید بیش از 500 تومان باشد.

کشف یک تن مرغ تاریخ مصرف گذشته در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از کشف یک تن مرغ تاریخ مصرف گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: امروز یک تن مرغ فاسد توسط بازرسان تعزیرات کشف شد.

حسن‌پور با اشاره به ایجاد پایگاه مشترک اصناف و تعزیرات حکومتی در میدان امام خیمینی(ره) عنوان کرد: با ایجاد این پایگاه در مرکز شهر شاهد شکایات حضوری شهروندان از واحدهای متخلف هستیم به‌طوری‌که با ایجاد این پایگاه مردم به‌راحتی واحدهای متخلف را معرفی می‌کنند و تا کنون 40 قلم جنس فاسد و 6 تن نوشیدنی تاریخ گذشته از طریق شکایات مردمی در پایگاه مشترک کشف و ضبط شد.

10 هزار و 372 کارتن نوشیدنی فاقد قیمت فروش کشف شد

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک انبار توزیع‌کننده نوشیدنی شناسایی شد که 10 هزار و 372 کارتن نوشیدنی فاقد قیمت فروش کشف و ضبط و به کارخانه برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اکیپ ویژه‌ای برای نظارت بر عرضه محصولات دامی و فرآورده‌های آن تشکیل شده است، اظهار کرد: جلسات موفقیت‌آمیزی با دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که مقرر شد نظارت ویژه‌ای برای نظارت بر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بازرسی و نظارت بر مهدهای کودک با همکاری بهزیستی استان به صورت مستمر انجام شده و تخلفات رسیدگی می‌شود.

حسن‌پور گفت: سازمان تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات در حوزه آرد و نان حضور داشته و از واحدهای نانوایی نظارت شده که پرونده‌های متعددی در این زمینه تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: طی تفاهمنامه‌ای با میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شد گشت‌های بازرسی از مراکز گردشگری و اقامتی انجام شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات تعزیرات در حوزه اینترنت یادآور شد: سامانه 195 مرکز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تمامی شکایات شهروندان در زمینه خدمات اینترنت دریافت کرده و برای بررسی فنی به سازمان تنظیم مقررات ارجاع داده می‌شود.

تشکیل 2هزار و 857 پرونده تخلف در سال‌جاری

حسن‌پور از تشکیل 2هزار و 857 پرونده تخلف در سال‌جاری خبرداد و گفت: 2هزار و 857 پرونده با 36 میلیارد ریال محکومیت تشکیل شده که از این تعداد پرونده 2 هزار و 23 پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه 31 میلیارد ریال قاچاق کالا و ارز در این مدت صورت گرفته، تصریح کرد: 2 هزار و 700 فقره پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال تشکیل شد.

وی بیشترین تخلفات را در حوزه‌های پارچه و پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش، تلفن همراه و لوازم خانگی دانست و افزود: پرونده‌های تشکیل شده در زمینه گرانفروشی 776 فقره، عدم درج قیمت 715 فقره و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی 283 پرونده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان استمرار در نظارت و بازرسی را عامل مهمی در بازدارندگی تخلفات دانست و از شهروندان خواست از کنار تخلفات بی‌تفاوت عبور نکنند و هرگونه تخلف را با سامانه 30009651 و 124 اطلاع دهند.

حسن‌پور بیان کرد: بیشترین شکایات مردم در حوزه‌های آسانسور، کابینت و تعمیرات فنی خودرو است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار