یکی از مهمترین دستگاههای اجرایی استان که به موازات گستردگی ،بزرگی ،درجه اهمیت ومهمتراز همه نقشی که بر آینده جامعه وحتی کشور دارد ،حرف وحدیث های زیادی را به خود اختصاص داده است ، آموزش وپرورش است .این دستگاه عریض وطویل که اثرات آن تا درون خانواده ها نیز گسترانیده شده ،این روزها منشاء خبرهای متفاوتی در عرصه های مختلف شده است.
کد خبر: ۵۲۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 24 November 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::امروزه رسانه بعنوان ابزاری قدرتمند وتاثیر گذار از کارکردهای متعددی برخوردار است ،رسالت خبری حکم می کند تا رسانه ها براساس وظایف ذاتی خود وبارعایت اخلاق حرفه ای و رسانه ای درراستای پیشبرد امور و کمک به رفع مشکلات وتنگناهای مختلف جامعه ورود کنند.

رسانه اگر از مسیر واقعی خود یعنی خبررسانی درست وبه موقع ،تحلیل واقع بینانه وتفسیر های بدور از منفعت طلبی شخصی وغوغا سالاری منحرف نشود ،می تواند بعنوان پل ارتباطی بین  مردم ومسئولین ،مسایل ومشکلات راشناسایی وبا موشکافی تنگناها وارایه راهکارها مسئولین ومدیران را در رفع آنها یاری رساند . از سویی بعنوان چشمان ناظر بر امور می تواند بعنوان ابزار نظارتی قوی، احساس قرار گرفتن در دیوارهای شفاف شیشه ای رابرای کارگزاران حکومت تداعی نماید . با این نگاه می توان به اصلاح امور و پیشگیری از ترویج وتعمیق فساد در ساحت زیستی ومدیریتی وترویج انواع واقسام رانتهای رایج امیدوار شد.

یکی از موضوعاتی که این روزها رسانه ها به وفور به آن پرداخته واز طرفی خوراک شیرین خبری مخاطبین پرتعداد شبکه های اجتماعی ورسانه ای نیز تلقی می شود ،موضوع تغییر مدیران وجابجایی ها ست.اگر چه جابجایی یک مدیر امری بدیهی است و به مصداق این ضرب المثل "آب که یک جا بماند می گندد" از فساد وسایر آسیبهای رایج در عرصه های مدیریتی می کاهد ،اما پرداختن صرف به این موضوع نیز نباید رسانه ها را از پرداختن به سایر موضوعات ومسایل مهم استان وکشور باز دارد.

به هر حال ،تاکنون گمانه زنی ها و خبرهای راست ودروغ متعددی در خصوص تغییر برخی مدیران استان به گوشتان خورده است ،برخی از آنها عملیاتی شده وبرخی نیز در سطح همان شایعه وگمانه زنی باقی مانده اند. اما نکته مهم وپراهمیتی که هرگز نباید از آن غافل شد، نوع دستگاه وتاثیری ست که تغییرات مدیریتی آن می تواند در آینده کاری دستگاه ومتعاقب آن بر جامعه بگذارد .

یکی از مهمترین دستگاههای اجرایی استان که به موازات گستردگی ،بزرگی ،درجه اهمیت ومهمتراز همه نقشی که بر آینده جامعه وحتی کشور دارد ،حرف وحدیث های زیادی را به خود اختصاص داده است ، آموزش وپرورش است .این دستگاه عریض وطویل که اثرات آن تا درون خانواده ها نیز گسترانیده شده ،این روزها منشاء خبرهای متفاوتی در عرصه های مختلف شده است.

این روزها مدیریت ادارات شهرستان ها ومناطق آموزش وپرورش به حیاط خلوت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ومکانی برای تحقق قول وقرارهای داده شده آنان به دوستان ونزدیکان انتخاباتی اشان مبدل شده است. مدیر کل هم دو دستی بر میز وصندلی ریاست خود چمباتمه زده وبدون لحاظ نمودن فاکتورهای مدیریتی ،توانمندی و سایر مولفه های رایج مدیریتی ،به رباتی برای اجرای فرامین نمایندگان تبدیل شده است.

تنوع وگوناگونی خبرها ،هرمخاطب کنجکاوی را به سمت وسوی خبرهای این اداره کل می کشاند ،خبرهایی از تغییر مدیر آموزش وپرورش شهرستان ایلام ،آمدن و رفتن های تحمیلی ،جابجایی یک شبه مدیر آموزش وپرورش سیروان گرفته تا تلاشهای برای ابقای مدیر کل محترم آن هم با شرط تحقق مطالبات نمایندگان استان را این روزها  می توان در سبد خبری اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام نظاره گر بود.

در یک طرف خبر می رسد بطحایی وزیر فعلی آموزش وپرورش که روزگاری دست راست فانی وزیر سابق آموزش وپرورش محسوب می شد به احترام رییس سابقش قول داده که به ترکیب مدیران کل اموزش وپرورش استانها دست نبرد ،واز طرف دیگر برای حفظ جایگاه خود وفرار از استیضاح ،مدیران کل را به تعامل وکسب رضایت نمایندگان مجلس دعوت نموده است.

با این وجود ،مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام با علم به قدرت ونفوذ جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان ایلام در بدنه دولت، در راستای جلب رضایت وی برخی از مدیران شهرستانها نظیر ایلام وسیروان را مطابق با میل و خواست ایشان جابجا نموده وبطور قطع این تغییرات به زودی مدیران دیگر شهرستان ها وحتی معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان را در بر خواهد گرفت .

اما دراین بین سلام امینی دیگر نماینده استان که احساس می کند در تقسیم غنائم سرش بی کلاه مانده است ،از دروازه فشار بر وزیر وارد شده و موضوع رفتن علی بیرانوند از اداره کل آموزش وپرورش استان را دردستور کار خود قرار داده است . اگر چه یک رای برای وزیر در آستانه استیضاح امری حیاتی محسوب می شود، اما باید دید که رای فراکسیونی جلال ،وزیر رابه تمکین وادار خواهد کرد یا آینده اداره کل آموزش وپرورش مطابق با میل سلام مسیر خود را طی می کند؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار