مدیرکل اوقاف استان قم:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم موقوفات قرآنی را مد نظر قرار داد و گفت: موقوفات قرآنی در قم بسیار ضعیف بوده که البته واقفین هم مقداری در این عرصه غفلت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 26 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در همایش وقف قرآنی که در سالن اجلاس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به تفاوت علم و ثروت از بیان امیرالمؤمنین (ع) پیرامون وقف پرداخت و اظهار داشت: حضرت علی (ع) 25 سال از بهترین دوران عمر خود را به خانه‌نشینی و در حقیقت عزل از مقام ولایت و خلافت در مرحله فعلیت مواجه بودند.

وی افزود: محور اصلی فعالیت‌های امیرالمؤمنین(ع) در این 25 سال کشاورزی، باغداری، حفر قنات، چشمه و چاه بود تا زمین خشک را سیراب کرده و باغ‌های آباد شده سبب ثروتمندی جامعه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه حضرت علی (ع) به دنبال ثروتی که این‌گونه مرفهین به دنبال آن بوده‌اند نبوده است، عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) ثروت انبوه خود را که از طریق کشاورزی و باغداری به دست آورده بودند را در اختیار جامعه قرار دادند و هنوز هم در مسجد شجره مصرف حضور حجاج قرار دارد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) ثروت خود را به فعلیت رساندند و همه آن را به‌عنوان سنت حسنه که پیامبر اکرم(ص) پای گذار آن بود، وقف کرد.

حسینی مقدم تأکید کرد: مقایسه علم و ثروت با یکدیگر از سوی حضرت علی (ع) به دلیل مسروقه قرار دادن ثروت نبود، از این‌رو اگر به گرفتاران و نیازمندان توجه نشود آن ثروت‌اندوزی مسروق است.

وی به وقف و انفاق در راه خدا اشاره و ابراز کرد: وقف یکی از زیباترین و کامل‌ترین نوع انفاق و صدقه‌ای است که نبی اکرم(ص) پایه‌گذار آن بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم موقوفات قرآنی را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: موقوفات قرانی در قم بسیار ضعیف بوده که البته واقفین هم مقداری در این عرصه غفلت کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای قرآن کریم که ثقل اکبر است موقوفات ضعیف بوده و این ضعیف بودن موقوفات قرآنی را در برخی موارد اهل سنت به شیعیان اشکال وارد می‌کنند که شیعیان به قرآن کریم کمتر توجه می‌کنند و ما هم در مقابل توقع داریم نگاه آنان به عترت بیشتر باشد.

حسینی مقدم به نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان اشاره و تصریح کرد: برای نخستین بار مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در امامزاده شاه جمال کار خود را آغاز کرده که ظرف دو الی سه ماه تاکنون بیش از 12 جز قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه طرح‌های حفظ قرآن مانند امامزاده شاه جمال، دغدغه مقام معظم رهبری در رسیدن حفاظ به 10 میلیون نفر، تا حدودی برطرف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار