تابناک : بیش از یک‌میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بشیر در استان مرکزی اختصاص یافت
کد خبر: ۵۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 25 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ، یادگاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی درباره اهداف طرح بشیر گفت :  طرح بشیر به منظور کمک به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق در استان مرکزی اجرا می‌شود که از سوی وزارت رفاه یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد:طرح بشیر هم اکنون به صورت پایلوت در شهرستان‌های خمین، شازند، ساوه و اراک در حال اجرا بوده و تاثیرات بسزایی در کاهش طلاق داشته است.

یادگاری با اشاره به اجراء طرح بشیر در استان گفت: در این طرح برای زوج‌های جوان جلسات آموزشی و مشاوره‌ای برگزار و برای آن دسته از زوج‌هایی که دچار مشکل شده‌اند و قصد جدایی دارند، برنامه‌های مشاوره‌ای در نظر گرفته و تلاش می‌شود تا آنان به زندگی خود بازگردند.

وی افزود: 90 درصد مراجعان به مراکز مداخله‌ای در خانواده به منظور کاهش طلاق از سوی دادگستری ارجاع داده می‌شوند و توانسته‌ایم 6 درصد کاهش داشته باشیم که نشان از موفقیت اجراء طرح بشیر داشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به منظور کاهش طلاق و عوارض آن اشاره به طرح ارائه خدمات روانی اجتماعی که توسط مراکز غیردولتی در استان اجرایی می‌شود کرد و گفت :در این طرح 4 جلسه به صورت رایگان مراجعان از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده و افرادی که دارای تمکن مالی هستند به کلینیک‌هایی که مشخص شده مراجعه و طبق تعرفه‌های دولتی از خدمات ارائه شده بهره‌مند می‌شوند.

یادگاری در پایان اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای طرح بشیر را یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال دانست و افزود : اعتبارات اختصاص یافته از سوی وزارت رفاه به این طرح در استان یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال بوده چرا که تحکیم بنیان خانواده به‌منظور پیشگیری و کنترل همه‌جانبه از آسیب‌های نوپدید و مدرن امروزه یک ضرورت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار