عدالت واژه‌ای است که یکی از اصول دین مبین اسلام بوده و از منظر اجتماعی به معنای آن است که بر اساس شایستگی‌ها و در خور وضع موجود رفتار شود.
کد خبر: ۵۳۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس قزوین؛ گروه اجتماعی، عدالت واژه‌ای است که یکی از اصول دین مبین اسلام بوده و از منظر اجتماعی به معنای آن است که بر اساس شایستگی‌ها و در خور وضع موجود رفتار شود.

مفهوم عدالت از جمله اهدافی است که از ابتدای خلقت انسان به دنبال تحقق آن بوده و ادیان الهی به آمدن یک منجی که برپاگر عدالت بوده، نوید داده‌اند.

در ساختار مدیریت شهری از منظر خدمت‌رسانی و تخصیص منابع، ارائه خدمات عادلانه یکی از اصول پذیرفته شده است که باید در تمام حوزه‌های کاری مورد توجه قرار گیرد، این مهم مستلزم توجه، نگاه و نگرشی عدالت‌محور به مناطق مختلف شهری است به‌گونه‌ای که احساس عدالت در شهروندان را به وجود آورد.

همزمان با توسعه و رشد شهر و به تبع آن تعداد و حیطه تحت مدیریت مناطق شهری هم افزایش می‌یابد و تعدد مناطق شهری موجب مقایسه عملکرد شهرداری توسط شهروندان در مناطق مختلف شهری می‌شود به طور ویژه شهرک مینودر که در منطقه سه مدیریت شهری واقع شده که در قیاس با سایر مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به طوری که یک سفر کوتاه درون‌شهری نشان می‌دهد که حتی از لحاظ زیباسازی توجه چندانی به آن نشده است گویی بخشی از آن فاقد فضای سبز معمول بوده و اصلاً در ناحیه شهری قرار ندارد.

با توجه به سکونت تعداد بسیاری از شهروندان در این منطقه، متأسفانه عدم دریافت خدمات مناسب از شهرداری موجب عدم رضایت آنان شده است به‌گونه‌ای که در محاوره‌های عادی شهروندان قزوینی از منطقه مینودر به عنوان یک منطقه کمتر توسعه‌یافته شهری یاد می‌شود.

هرچند در این مقال به جزئیات نمی‌توان وارد بحث شد اما عدم وجود فضای سبز مناسب، فقدان فرهنگسرا، فقدان کتابخانه، نبود مدیریت محله و غیره از جمله مواردی است که مدیران شهر در راستای تحقق عدالت در خدمات شهری باید در برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار