مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران از جمع آوری وصیت نامه پنج هزار و ۶۰۰ شهید استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 28 November 2017
به گزارش تابناک : مفید اسماعیلی دوشنبه شب در مراسم یادواره شهدای روستای نجارده نوشهر اظهار داشت: مقام بسیج  تنها یک پله پایین‌تر از شهادت است و اگر کسی در این مقام ندرخشد شهید نخواهد شد.

اسماعیلی به بیان اهمیت جایگاه بسیج  از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: فرمان تشکیل بسیج برای تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی تشخیص درستی  بود که جایگاه این نهاد  خودجوش و مردمی را تثبیت کرد.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با انتقاد از نگاه سطحی به مقوله شهادت ، یادآور شد :  پرداختن به مقوله شهادت بدون ژرف‌نگری و تفکر ظلم به آیندگان است ،شهدا رفتند تا آینده ما آباد بماند .

اسماعیلی با اشاره به اینکه مقام بسیج یک پله  پایین‌تر از شهادت است،  اظهار داشت:  اگر در این مقام خوب بدرخشید  خداوند هدیه شهادت را به شما ارزانی می‌دارد ،  در غیر این صورت شهید نمی‌شوید.

وی تصریح کرد: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند.

مشاور فرهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران  به اهمیت تفکر  در  وصیت‌نامه‌های شهید  تأکید کرد و بیان داشت: مازندران ده هزارو ۴۰۰ شهید دارد که از این تعداد بالغ‌بر پنج  هزارو ۶۰۰وصیت‌نامه از شهدا جمع‌آوری‌شده است.

وی به فرازهایی از وصیت‌نامه شهید عبدالکریم قمی اشاره کرد و  گفت: شهادت آخرین مرحله تکاملی است که انسان به وجود مطلق  باری‌تعالی می‌پیوندد  و هیچ اجباری در این پیوند که موجب نزدیکی انسان با خداوند می‌شود ، وجود ندارد.

 پژوهشگر حوزه تاریخ  دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای ما به جایگاه بلند شهادت رسیدند  و این راه را بامعرفت وجودی  خود و در مقام  تربیت‌یافتگان مکتب بسیج کسب  کردند.

دبیر اجرایی ستاد تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس تأمل در مسائل سیاسی منطقه را خواستار شد و نگاه هوشمندانه به وقایع تاریخی را مورد تأکید قرار دادو خاطرنشان کرد: بررسی بیشتر در خصوص رفتار استکبار جهانی در منطقه و دید هوشمندانه به مسائل سیاسی باید از نکات قابل‌توجه بسیجیان باشد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار