پاییز سال جاری آلوده تر از خزان سال گذشته بود و با آلوده اعلام شدن هوای روز پنجشنبه تعداد روزهای آلوده امسال به 47 روز رسید.
کد خبر: ۵۳۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 01 December 2017
به گزارش تابناک : آلودگی هوا دست از سر تهران بر نمی دارد و سالهاست که تهران در نیمه دوم سال زیر گنبد سیاه می رود و هر از چندگاهی با وزش باد شدید یا بارندگی موقتا از زیر چتر دوده خارج می گردد.  تعداد زیاد خودروها و کارخانه های اطراف شهر تهران باعث شده تا دوده مهمان همیشگی مردم پایتخت باشد و بیشتر کارخانه ها در ورودی غربی تهران و در مسیر باد واقع شدند.

بر اساس این خبر، معمولا باد در تهران از غرب به شرق می وزد و آلودگی تولید شده توسط کارخانه های غرب تهران را به مرکز شهر منتقل می کند. در مرکز شهر هم خودروهای بیشمار آنقدر دود می کنند که هوا برای نفس کشیدن کم می شود. حالا آمارها نشان می دهد که با ناسالم بودن هوای تهران در روز پنجشنبه تعداد روزهای ناسالم هوای تهران به ۴۷ روز رسید.

ليلا نظری سخنگوی شركت كنترل كيفيت هوا گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون هوا ۱۲روز پاك، ‌ ۱۹۶ روز سالم، ۴۶روز ناسالم برای گروه‌های حساس و يك روز ناسالم براي همه بوده و البته هوای تهران نسبت به سال گذشته در همين دوره زمانی تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌ های حساس بيشتری داشته اما روزهای ناسالم برای همه كاهش يافته است.
حسين شهبازی مدير واحد كنترل كيفيت هوا تاکید کرد: طبق نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد در برخی ساعات روز پنجشنبه وزش باد مؤثر با بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه انتظار می رود و برخی ساعات به ویژه بعدازظهر همراه با وزش باد موثر هستند. وضعیت کیفی هوا در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار دارد.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار