وی با اشاره به اینکه براساس این رانت از پشت فَنس شرکت نفت بنزین به جایگاهها حمل میشود، گفت: شرکتهای کاغذی تشکیل شده است که از شرکت نفت، سوخت را خریداری و با جایگاهداران قرارداد فروش امضا میکنند.
علیرضا بیگی با ذکر اینکه از هر لیتر بنزین خرید و فروش شده 25 تومان برای این شرکتهای واسطه برندینگ باقی میماند، تصریح کرد: اگر این میزان 80 میلیون را در 365 روز ضرب کنیم، یکهزارمیلیارد تومان عائدی این شرکتهای کاغذی از محل برندینگ سوخت خواهد شد.
وی با تصریح به اینکه برندینگ باید مربوط به مشتری باشد خاطرنشان کرد: برندینگ باید میان تولیدکنندگان و توزیعکنندگان رقابت ایجاد کند تا مشتری از بین برندهای مختلف آن را که باب مِیلش است انتخاب کند.
نماینده
مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز در کشور قیمت
بنزین تکلیفی بوده و امکان تغییر در کیفیت بنزین نیز وجود ندارد، گفت:
امروز طرح برندینگ در ایران پروژهای وارونه و نواختن شیپور از سر گشاد آن
است که فقط برای عدهای سبب درآمد رانتی شده است.