رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان خواستار شد
تابناک: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تسریع در آزاد‌سازی منازل و مغازه‌های اطراف منزل شهید بهشتی با توجه به بودجه مصوب در ردیف‌های اعتباری منطقه یک شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر امروز در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به یکی از طرح‌های مهم فرهنگی اصفهان اظهار کرد: احیای منزل شهید آیت‌الله بهشتی و اجرای اندیشکده شهید بهشتی یکی از طرح‌های مهم فرهنگی شهر اصفهان بوده که در سال‌های گذشته در دستور کار شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه با واگذاری منزل شهید آیت‌الله بهشتی در سال‌های 84 و 85 توسط خانواده این شهید مظلوم به شهرداری انتظار می‌رفت که این طرح مهم فرهنگی نیز در اولویت‌های کاری شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته قرار بگیرد، اضافه کرد: احیاء خانه مشروطیت و خانه انقلاب اسلامی و ولایت از جمله طرح‌های فرهنگی اجرا شده توسط شهرداری بوده است و این پروژه فرهنگی نیز باید در سال‌های گذشته مورد اجرا و بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: چرا که شهید آیت‌الله بهشتی یکی از نهاد‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تفکرات این شهید مظلوم باید به نسل‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتقال پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه فرهنگی باید در سال‌های گذشته مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت تا شاهد گلایه‌مندی خانواده شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی نباشیم، ادامه داد: این گلایه‌مندی باید مورد توجه شورا و شهرداری قرار بگیرد و ما شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه مهم فرهنگی باشیم.

آذربایجانی با بیان اینکه احیاء منزل و اندیشکده شهید آیت‌الله بهشتی در مساحتی با 2 هزار و 500 متر مربع است، تاکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا از منزل شهید آیت‌الله بهشتی بازدید کرده‌اند و این بازدید با حضور خانواده این شهید بزرگوار و تمام مدیران اجرایی شهرداری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید تاکید شد که موارد مورد نظر برای تسریع اجرای این پروژه باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد، افزود: تسریع در آزاد‌سازی منازل و مغازه‌های اطراف این منزل با توجه به بودجه مصوب در ردیف‌های اعتباری منطقه یک شهرداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر 780 متر مربع از کل مساحت آزاد شده است که باید نسبت به تسریع آزاد‌سازی سایر عرصه‌ها اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه کارواش پشت منزل شهید مظلوم که تهدید جدی برای شرایط فعلی منزل شهید بهشتی است و آن را دچار مشکل کرده است، باید هر چه سریع‌تر آزاد‌سازی شود، اظهار کرد: نقشه‌های فاز 2 طراحی اندیشکده شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی باید هر چه سریع‌تر توسط معاونت شهر‌سازی و معماری شهرداری تهیه شود و به شهرداری منطقه یک برای فاز‌بندی عملیات اجرایی ابلاغ شود.

آذربایجانی ادامه داد: فاز‌بندی عملیات اجرایی این طرح بزرگ فرهنگی توسط سیاست‌گذاری طرح باید تهیه شود و همچنین امیدواریم با اقدامات شهرداری منطقه یک بتوانیم در سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی این اندیشکده باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار