تابناک: مدیر مرکز مدیریت و کنترل حوادث شهرستان کاشان گفت: از 42 نوع بلایای طبیعی موجود در دنیا 22 مورد آن یعنی نیمی از مخاطرات طبیعی در کاشان شناسایی و یا احتمال وقوع آن وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان جواد مزروعی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: از 42 مورد بلایای طبیعی شناسایی شده دنیا، 32 مورد آن در ایران و 26 مورد در استان اصفهان شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به ابلاغ طرح جامع خطرپذیری، مرکز مدیریت بحران شهرستان موظف است در راستای ایجاد طرح تفصیلی خطرپذیری و مدیریت بحران با همکاری دستگاههای ذیربط و کارگروه های مدیریت بحران شهرستان اقدام کند.

وی در خصوص اقدامات لازم برای ایجاد این طرح تفصیلی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی تخصصی امدادی و نیروی انسانی دستگاهها، تهیه نقشه خطرپذیری شهرستان، تهیه مناطق آسیب پذیر و اولویت بندی جهت ایمن سازی مناطق بخشی از جمله اقدامات می باشد.

مزروعی افزود: تدوین برنامه های عملیاتی و اجرایی، لحاظ پارامترهای مدیریت بحران و خطرپذیری در طرح های توسعه ای و پیشنهاد طرح های اجرایی پیشگیرانه و تقویت تیم امدادی از دیگر اقدامات تحقق این طرح تفصیلی است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان در خصوص ایمنی جایگاههای CNG شهرستان گفت: بر اساس گزارش های رسیده لازم است برای ایمنی جایگاههای CNG توجه بیشتری انجام گیرد.

مزروعی در خصوص بروز گرد و غبار در سطح شهرستان و به صورت متوالی گفت: با توجه به مخاطرات جانی برای شهروندان مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی کاشان استفاده از ماسک های مناسب در برابر ذرات زیر 10 میکرون را برای استفاده شهروندان اطلاع رسانی و پیگیری کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار