کد خبر: ۵۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 13 December 2017
رئیس دادگستری بهمئی نشست شورای فرهنگ عمومی بهمئی از روند برگزاری نشست ها و جلسات در سطح شهرستان انتقاد کرد و گفت: بیشتر جلسات ما خروجی موثری و راهبردی ندارند.

حجت الاسلام علی سعیدی تصریح کرد: جلسات متعددی با اهداف مختلف در سطح شهرستان داریم اما خروجی ندارند ؛یکی از مشکلات اصلی جامعه ما این است.

وی گفت: نمی گویم هیچ خروجی نداریم و نشست ها مفید نیستند، چرا؟ اما هنوز به اهداف غایی و ضروری نشست ها نرسیدیم.

سعیدی افزود: ما باید در نشست ها آسیب شناسی کنیم، راهکار دهیم و تقسیم وظایف شود ؛مسئول انجام هر کار مشخص شود و نشست بعد هم گزارش کار دهیم تا نتیجه را به درستی لمس کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی به مراسمات دینی، گفت: اگر مراسمات را به سه دسته تقسیم کنیم، ابتدا به مراسمات بومی، سپس ملی و در رتبه آخر به مراسمات مذهبی می پردازیم، یعنی با این حساب خدا نزد ما از همه مظلوم تر است.

رئیس دادگستری بهمئی ادامه داد:مراسم ملی را عده ای با اهداف سیاسی پر رونق برگزار می کنند، مراسم بومی هم مردم بنا به عرف و در سطح بالایی برگزار می کنند ؛هر کاری هم که بخواهند انجام می دهند که می بینیم برخی رفتارها در جامعه عرف و عادت می شود.

وی گفت: با چنین فعالیت های فرهنگی ضعیف، چگونه به مقابله با فضای مجازی برویم که دین ما را از فرزندانمان نگیرند.

سعیدی افزود: بحث زرتشتی شدن و تقدم ملیت بر دین و اینکه زرتشت همه چیز ماست، در این قالب ها دارد کار می شود.

سعیدی گفت: با توجه به شاکله نظام، ملیت ما از مذهب جدا نیست، بیشتر مراسم ملی ما رنگ و بوی مذهبی دارد اما انسجام و همکاری لازم نیست ؛هر چند نمی خواهیم زحمات کسانی را که تلاش می کنند، زیر سوال بگیریم.

رئیس دادگستری بهمئی افزود: باید ببینیم برنامه های ما بعد از چهل سال از عمر انقلاب رشد کیفی داشت یا هنوز مشکل داریم؟

وی تصریح کرد:با برگزاری یک نشست ساده و دلخوش بودن به پخش از شبکه استانی، کارها حل نمی شود و نتیجه این است که آسیب های اجتماعی جامعه ما بیشتر و مشکلات هم افزایش می یابد./آوای ماغر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار